​V Liberci budou modernizovat tramvaje pro německé Zwickau

​V Liberci budou modernizovat tramvaje pro německé Zwickau

10.12. - V Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou budou ve spolupráci s pražskou firmou Cegelec modernizovat tramvaje pro německé město Zwickau. První z devíti tramvají dorazila do vozovny, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Martina Poršová. Na tramvaji by měli v libereckém depu pracovat zhruba měsíc. S podobnými projekty mají místní technici zkušenosti. V minulosti modernizovali liberecké tramvaje a před osmi lety postavili ve zdejších dílnách i prototyp nové tramvaje EVO2.


Zakázku na modernizaci 12 nízkopodlažních tramvají typu GT6M pro německé Zwickau zahájila firma Cegelec v roce 2019, tři první vozy už předala zpět do provozu. Aby mohla práce urychlit, hledala firma další prostory, kde by bylo možné provést vybrané dokončovací práce. Dohodla se v Liberci, jednou z výhod zdejší vozovny je zázemí pro úzkorozchodné tramvaje. Stejný rozchod kolejí totiž mají ve Zwickau. "Jsme rádi, že se nám podařilo domluvit spolupráci s DPMLJ, představuje to pro nás významné urychlení celého procesu," uvedl výkonný ředitel firmy Cegelec Miroslav Opa.

Tramvaje, na jejichž modernizaci se bude v Liberci pracovat, patřily k prvním nízkopodlažním tramvajím na světě. Jejich vývoj zahájila vagonka MAN v Norimberku v polovině 80. let a první prototyp dokončila v roce 1989. Tramvaje v různých úpravách pak výrobce dodal do 15 měst a vzniklo v součtu 473 vozů. Kromě Německa dodávala firma vozy také třeba do Japonska, později jezdily i ve Švédku. Zwickau si tehdy objednalo 12 vozů, které byly dodány v letech 1993 a 1994 a bylo tak prvním městem tehdejšího východního Německa, kde jezdily moderní nízkopodlažní tramvaje.

"Věříme, že se nám podaří během realizace prací domluvit, aby si mohli fanoušci dopravy netradiční tramvaje po dokončení prací na liberecké půdě vyfotit. Liberec je mezinárodně známý pro svou širokou základnu fanoušků veřejné dopravy, z nichž nemalá část vyvíjí obdivuhodnou práci na poli péče o historická vozidla v rámci místního Boveraclubu," doplnil ředitel obchodu a marketingu Cegelecu Libor Hinčica. Tramvaje zůstanou jen ve vozovně, se zkušebním provozem v ulicích Liberce se podle něj nepočítá.

(čtk, tl)

Foto: Cegelec
spinner