Ústecký kraj zvažuje, jak provozovat autobusy po roce 2020

Ústecký kraj zvažuje, jak provozovat autobusy po roce 2020

26.3. - Ústecký kraj zvažuje, jak provozovat linkovou autobusovou dopravu po roce 2020. Příští rok postupně skončí tři ze čtyř dopravců. Vozit cestující mají v budoucnu autobusy, které si kraj pronajme na operativní leasing. Vše má zajistit založená krajská dopravní společnost.

Na polovině území Ústeckého kraje zajišťuje aktuálně linkovou autobusovou dopravu společnost BusLine. Její autobusy přestanou jezdit k 30. červnu 2019. „V ten okamžik přestaneme jezdit na všech dosavadních linkách. Došlo ke skokovému navýšení platů (řidičů) a to, co nám přidal kraj, nám nestačilo (na pokrytí nákladů)," řekl ředitel společnosti Radek Chobot. „Třeba Ústecko už zajišťujeme od listopadu vlastními prostředky,“ dodal.

V polovině roku společnost ČSAD Slaný přestane zajišťovat linku Litvínov-Bílina a na další lince skončí závěrem roku. K poslednímu prosinci 2019 vyjedou naposledy také autobusy firmy Arriva Teplice. Posledním současným dopravcem jsou Autobusy Karlovy Vary, firma zatím výpověď kraji nedala.

Roční náklady na zajištění současné autobusové dopravy jsou podle mluvčí kraje Lucie Dosedělové 364 milionů Kč. Autobusy ročně přepraví 55 tisíc cestujících.

Krajský dopravní podnik zřídila samospráva loni po krizi v autobusové dopravě kvůli mzdám řidičů. Teď připravuje veřejnou zakázku na tzv. operativní leasing, tedy dlouhodobý pronájem autobusů. Zakázka na dodávku 29 vozů pro oblast Ústecka je ve výši 191 milionů Kč, pro oblast Děčínska jde o zakázku na 20 autobusů za 144 milionů Kč. „Jako kraj uděláme všechno pro to, aby doprava v Ústeckém kraji byla zajištěna,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Klika.

Ústecký kraj nyní podle něj počítá, kolik ho bude autobusová doprava stát, jaké budou náklady na jeden kilometr či zda bude mít dostatek řidičů. Do toho se musí připravit na soutěž na zajištění železniční přepravy.

(čtk)

spinner