Se zahájením provozu jsme se vypořádali se ctí

Se zahájením provozu jsme se vypořádali se ctí

Jednou z nejočekávanějších změn, které přinesl nový jízdní řád platný od poloviny prosince, byla změna dopravce na šumavských lokálkách. České dráhy zde vystřídal soukromý dopravce GW Train Regio, a. s. Na jeho plány jsme se zeptali generálního ředitele jediného akcionáře tohoto dopravce, společnosti GW JIHOTRANS, a. s., Roberta Krigara, který je zároveň členem dozorčí rady GW Train Regio, a. s.

Od poloviny prosince provozujete vlaky na třech šumavských tratích. Jak proběhla změna dopravce, co jste museli řešit v prvních dnech provozu?

Na provoz jsme se chystali více než rok a dovolím si říct, že jeho zahájení jsme se ujali se ctí. Od samého začátku plníme vše, co máme za povinnost ze smlouvy s Jihočeským krajem.

Jak se změnil počet vlaků ve srovnání s minulým jízdním řádem na jednotlivých tratích?

Jihočeský kraj prostřednictvím společnosti JIKORD provedl mírnou optimalizaci jízdních řádů, která má za následek meziroční pokles výkonů o 6,5%. Tento snížený stav výkonů by měl trvat dva roky a poté by se měl vrátit na původní úroveň.

Jak vypadá odbavování cestujících ve vašich vlacích? Kde všude je možné kupovat jízdenky?

Cestující mají na výběr ze tří možností nákupu jízdenek: ve vlaku u samoobslužného automatu s dotykovým displejem s možností platby kartou či hotově, přes náš e-shop jízdenkagw.cz nebo v kamenných pokladnách (České Budějovice, Český Krumlov, Strakonice a Volary).

Jak se chystáte na letní sezonu, zejména na velký zájem o přepravu jízdních kol?

Deklarovali jsme na všech jednáních s Jihočeským krajem, že na letní cyklistickou sezonu budeme nachystáni. Kromě povinných míst na kola ve vlaku budeme mít k dispozici i několik speciálních vleků na kola s kapacitou zhruba 50 kol na jeden vlek.

Jihočeský kraj bude soutěžit i další tratě. Budete se soutěží účastnit? Plánujete se účastnit soutěží i v dalších regionech?

Jak pro Jihočeský kraj, tak i pro jiné kraje platí, že je potřeba se nejdříve seznámit se zadávacími podmínkami pro každou jednotlivou soutěž. Pak se teprve můžeme rozhodnout.

Jedním z limitujících faktorů rozvoje železniční dopravy je dostatek vhodných železničních vozidel. Jak jste na tom v tomto směru? Máte možnost získat další vhodná vozidla pro další soutěže?

Zde je odpověď vlastně totožná s předchozí odpovědí. Je nutné vědět, jaká vozidla kraje budou požadovat, zda se bude jednat o výlučně nová vozidla nebo budou přicházet v úvahu i vozidla starší, modernizovaná.

Plánujete využít evropské dotace na nákup nových vozidel?

O možnosti přidělení dotace na nákup nových vozidel musí rozhodnout objednatel, tedy kraj. Toto rozhodnutí dopravci nepřísluší.

(tj)

Foto: GW Jihotrans

spinner