Na železnici chce Pardubický kraj České dráhy a Leo Express

Na železnici chce Pardubický kraj České dráhy a Leo Express

5.12. - Železniční dopravu na regionálních tratích v Pardubickém kraji by měly od prosince příštího roku po dobu deseti let zajišťovat České dráhy, v menší míře i společnost Leo Express Tenders. Shodli se na tom radní kraje, uvedl včera mluvčí hejtmanství Dominik Barták. Kraj bude s dopravci jednat o uzavření konkrétní smlouvy, v prosinci postup proberou na posledním letošním jednání také krajští zastupitelé. Kontrakt má hodnotu zhruba 3,5 miliardy Kč.

Leo Express Tenders by na základě své nabídky zajišťoval železniční provoz na tratích z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji. Součástí je také možnost přímého spojení Pardubic s polskou Vratislaví. Podle hejtmana Martina Netolického je dopravce schopen oproti Českým drahám nabídnout lepší a modernější vozidla.

České dráhy budou provozovat dopravu na zbývajících tratích včetně mezikrajských spojů. V Pardubickém kraji v současnosti zajišťují přibližně 4,8 milionu kilometrů s počtem 635 vlaků v pracovní den. Podle požadavku hejtmanství by dráhy měly modernizovat vozidla řady 810. Na regionálních tratích již nyní zčásti jezdí modernizovaná vozidla, například RegioPantery, RegioSpidery nebo RegioSharky.

Hejtmanství Českým drahám přispívá 105 Kč na kilometr, což ho ročně stojí přes 350 milionů korun. Dalších 143 milionů Kč letos poskytl kraji na regionální dopravu stát.

(čtk)

spinner