DPP v kampani láká cestující na bezpečnou veřejnou dopravu

DPP v kampani láká cestující na bezpečnou veřejnou dopravu
11.12. - Pražský dopravní podnik (DPP) spustil kampaň, ve které láká cestující do MHD a upozorňuje na její bezpečnost. Náklady na kampaň jsou 6,5 milionu korun. Reklamy bude podnik dělat do konce ledna 2021. Na dotaz ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP se potýká kvůli pandemii nemoci covid-19 s úbytkem cestujících. V období nejpřísnějších nařízení jejich počet klesl až o 80 procent oproti běžnému stavu.

"Největší problém, se kterým se kvůli dopadům koronakrize potýkáme, je výpadek cestujících a propad tržeb z prodeje jízdného. Jednou z hlavních příčin jsou totiž obavy, že se v MHD nakazí covidem-19. Chtěli bychom ale, aby se důvěra lidí v MHD vrátila," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Podnik v kampani upozorňuje na to, jakým způsobem čistí vozy a prostory MHD. Cestující tak chce upozornit, že nemusí mít v jeho vozech obavu z nákazy koronavirem. "Celkem 105 km tyčí zádržného systému autobusů, metra a tramvají se čistí dvakrát, nejdříve saponátem a následně dezinfekcí," uvádí podnik v tiskové zprávě.

Provoz MHD byl již letos v březnu na začátku pandemie omezen. Kromě upravených jízdních řádů a zákazu nástupu předními dveřmi je zrušen prodej jízdenek u řidičů městských autobusů, který bude podle Drápala platit i nadále. Všichni cestující musí mít v MHD zakrytý nos a ústa, a to i na zastávkách a v autobusech je zakázáno nastupovat předními dveřmi.

V letošním roce ovlivní hospodaření podniku pandemie koronaviru. Kvůli poklesu cestujících očekává DPP propad tržeb až o 1,4 miliardy korun. V obdobích zavedení nejpřísnějších opatření se počet cestujících snížil proti běžnému stavu až o 80 procent.

(čtk, tl)

Foto: lan

spinner