​Skupina loni zvýšila tržby o osm procent a přepravila 1,3 miliardy zásilek

​Skupina loni zvýšila tržby o osm procent a přepravila 1,3 miliardy zásilek

Na 7,3 miliardy EUR, tedy asi 187 miliard Kč, zvýšila loni tržby přepravní skupina DPDgroup. Jedná se o osmiprocentní meziroční nárůst a podle údajů firmy se tržby během posledních deseti let navýšily dvojnásobně.

DPDgroup doručila loni po celém světě rekordních 1,3 miliardy zásilek, tedy meziročně o sedm procent více. Stala se tak druhým největším evropským přepravcem podle počtu zásilek. Zaznamenala rovněž rekordních devět milionů zásilek doručených na Cyber Monday, které loni připadlo na 26. listopadu.

DPDgroup disponuje nejširší mezinárodní silniční sítí v Evropě. Loni se skupině povedlo navýšit počet výdejních míst Pickup na více než 42 tisíc po celé Evropě (40 000 výdejen ve 25 zemích, 2600 boxů v sedmi zemích). Pro 95 procent Evropanů jsou tak výdejní místa Pickup dostupná do 15 minut jízdy automobilem. Velký benefit celé skupiny představuje rovněž doručování na hodinu přesně.

„DPDgroup jako první nabízí ve své přepravní síti avizování hodinového intervalu doručení zásilky, a to už ve 22 evropských zemích včetně České republiky, kde je toto součástí služby Private. Díky tomu můžeme zvýšit komfort doručení pro naše zákazníky nejen v tuzemsku, ale také v mezinárodní přepravě,“ řekl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Nejrychlejší růst v B2C segmentu

V segmentaci doručovaných zásilek se v České republice projevuje zejména rostoucí kategorie B2C, jejíž podíl na objemu přepravovaných zásilek vzrostl o 4,5 procenta oproti roku 2017. Objem v B2B zásilkách vzrostl meziročně o 3,7 procenta.

„B2C segment roste v České republice už několik let za sebou. V DPD zaznamenáváme meziroční nárůsty těchto zásilek. Z důvodu neustálého rozvoje oblasti e-commerce očekáváme pokračování tohoto trendu. Zákazníci oceňují naše kvalitní služby, které vyhovují potřebám jejich podnikání,“ vysvětlil Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Podobný trend vykázala celá Evropa. Zatímco podíl B2B zásilek zůstal meziročně stejný na 59 procentech, podíl B2C zásilek se zvětšil o 16 procent. Celá skupina se tak stala v B2C nejrychleji rostoucím hráčem v Evropě. Celkově každý den v DPDgroup přepraví 5,2 milionu zásilek, z toho 2,2 milionu denně představují B2C zásilky v Evropě. Výrazně se také zvýšily tržby z mezinárodní přepravy mezi 23 evropskými zeměmi, ve kterých DPDgroup působí jako většinový vlastník, a to o 13,6 procenta.

Akvizice pokračovaly i loni

DPDgroup loni pokračovala ve své akviziční strategii. S cílem posílit svou pozici v přepravě v segmentu čerstvých potravin a zdraví koupila Groupe ALP Delifresh, Freshlog a 360° Services. Získala také minoritní podíl v přepravci Ninja Van působícím v jihovýchodní Asii a ve španělském přepravci SEUR zvýšila svůj podíl na 94 procent.

(mna)

Foto: DPD

spinner