Značka Renault si udržela svou pozici

Značka Renault si udržela svou pozici

S 54 098 fakturovanými vozidly si značka Renault Trucks udržela v roce 2019 svou pozici na proměnlivém trhu nákladních a užitkových vozidel. Ten se v první polovině roku vyvíjel velmi dynamicky a v druhém pololetí zaznamenal rychlý pokles. V segmentu vozidel nad šest tun si francouzský výrobce udržel stabilní pozici na evropském trhu (8,5 %) a potvrdil svou dominantní pozici ve Francii s tržním podílem 27,9 %. Ve Francii značka Renault Trucks vyfakturovala 24 621 vozidel (+2 %), v Evropě 24 544 vozidel (‑9 %) a v ostatních zemích 4933 vozidel (+10 %). V těžké a střední řadě bylo vyfakturováno 35 950 vozidel, zbývajících 18 148 připadlo na lehčí užitková vozidla.

Na evropském trhu v segmentu vozidel nad 16 tun francouzský výrobce zaznamenal lehký pokles tržního podílu o 0,1 procentního bodu, zatímco tržní podíl v segmentu 6 až 16 tun vzrostl o 0,3 procentního bodu. Na světových trzích vzrostl objem fakturovaných vozidel o 10 % na celkových 4933 vozidel. V kontextu obtížných podmínek na trhu, který klesl o 28 %, zaznamenal Renault Trucks růst ve všech zemích. Historického úspěchu dosáhl francouzský výrobce v Turecku v segmentu vozidel nad 16 tun, a to s nárůstem o tři procentní body na celkový tržní podíl 8,8 %. Renault Trucks také upevnil své dominantní postavení v Alžírsku (v segmentu nad 16 t) s tržním podílem 26 %. V roce 2019 byla také v továrně v Mefthu zahájena výroba modelových řad Renault Trucks C a K a vyrobeno zde bylo 850 vozidel. V roce 2020 bude továrna zajišťovat také montáž vozidel řady D.

Rostl prodej ojetých vozidel

Fakturace ojetých vozidel vzrostly v roce 2019 o 11 % na 9442 vozidel. V nesnadných podmínkách na trhu ojetých vozidel s velmi velkou nabídkou se společnosti Renault Trucks podařilo udržet nízký stav skladových ojetých vozidel, a to zejména díky několika speciálním nabídkám. Jednou z nich je nabídka T Selection, která zahrnuje ojetá vozidla vybraná podle stáří a najetých kilometrů, která prošla 200bodovou technickou kontrolou a těží ze záruky výrobce. Dále se jedná o modely na míru z továrny Used Trucks Factory v Bourg‑en‑Bresse, jako jsou Renault Trucks T X‑Road nebo T P‑Road, tahače přestavěné na podvozky podle přísných průmyslových procesů, které plně odpovídají potřebám zákazníků. A pak to byla speciální série ojetých vozidel jako T 01 Racing se zcela přepracovaným designem ze studia Halle du design francouzského výrobce. V roce 2019 získalo 23 obchodních míst označení Used Trucks by Renault Trucks. Toto označení zaručuje zákazníkům důkladný výběr a přípravu ojetých vozidel stejně jako širokou nabídku služeb. Cílem francouzského výrobce je udělit toto označení v roce 2020 celkem 70 obchodním zastoupením.

Poprodejní služby

Výrobce Renault Trucks zaznamenal také solidní nárůst obratu náhradních dílů (+3 %), a to i přes klesající aktivitu v dopravním sektoru.

Portfolio vozidel využívajících smlouvy o údržbě delší než 36 měsíců vzrostlo o 13 % na více než 35 000 vozidel.

V roce 2019 byla na trhy patnácti evropských zemí uvedena služba prediktivní údržby Start & Drive Excellence Predict pro modelovou řadu T a T High. V roce 2020 Renault Trucks rozšíří tuto službu také pro modelové řady C, K, a D a D Wide Z.E.

Elektrická vozidla

V roce 2019 byla na trh uvedena řada 100% elektrických vozidel Renault Trucks. Francouzský výrobce nabízí kompletní elektrickou řadu vozidel od tří do 26 t, která je podle představitelů firmy nejširší na trhu. Důvěru zákazníků Renault Trucks v elektrická vozidla potvrdil podpis smlouvy se skupinou Carlsberg o dodání 20 vozidel D Wide Z.E.

V letošním roce značka spouští sériovou výrobu elektrických vozidel Renault Trucks v továrně v Blainville‑sur‑Orne.

V průběhu příštích čtyř let plánuje Renault Trucks investovat 150 milionů EUR do rozvoje elektrické dopravy. Renault Trucks předpokládá, že elektrická vozidla budou do roku 2025 představovat 10 % objemu prodaných vozidel značky.

(lan)

Foto: Renault

spinner