Volvo Trucks slaví 20. výročí působení v ČR

Volvo Trucks slaví 20. výročí působení v ČR

Dne 1. dubna roku 1997 otevřela značka Volvo Trucks své oficiální zastoupení v České republice. Při příležitosti oslav tohoto výročí připravila na letošní rok řadu aktivit, které jsou určeny nejen zákazníkům a partnerům, ale také řidičům a příznivcům tohoto švédského výrobce nákladních vozidel.

První ze série narozeninových aktivit byla spuštěna 1. února na facebookovém profilu Volvo Truck Czech, kam mohou všichni příznivci a řidiči posílat podle vypsaného tématu své nejlepší fotografie nákladních vozidel Volvo. Fotografie, která daný měsíc získá nejvíce „lajků“, postupuje do velkého finále. Z postupujících bude v srpnu vybrán vítěz, na kterého čeká atraktivní cena v podobě výletu pro dvě osoby do švédského Göteborgu a továrny Volvo Trucks.

Pro své zákazníky pak při příležitosti tohoto jubilea připravila značka Volvo Trucks limitovanou edici modelu Volvo FH Heritage Edition. Vozidla této edice vzdávají hold legendárnímu modelu Volvo F89, který je právem označován za průkopníka Volvo Trucks v dřívějším Československu. Odvážní řidiči, kteří se vydávali v té době do velmi exotických a vzdálených destinací, jakými byly Írán, Irák nebo Sýrie, na těchto vozidlech, si také zaslouží obdiv. Vozidlo Volvo FH Heritage Edition bude svým designem připomínat ikonu F89, ale bude nabitý moderní technologií dnešní doby. Vozidlo bude vybaveno například online systémem Dynafleet s navigací, I-See systémem, bezpečnostním prvkem LCS (podpora při změně jízdního pruhu), indikátorem zatížení náprav a mnoha dalšími prvky.

Více než šestnáct tisíc předaných vozidel

Značka Volvo Trucks urazila v České republice za dobu svého působení dlouhou cestu. V uplynulých dvaceti letech došlo k obměně a významnému rozšíření modelové řady vozidel a výrazně vzrostla také nabídka poskytovaných služeb. Volvo Trucks se dnes právem řadí k lídrům a stálicím českého trhu, o čemž svědčí více než 16 000 nákladních vozidel dodaných zákazníkům v letech 1997 až 2017. Pro zajímavost to může být v průměru okolo neuvěřitelných 38 bilionů najetých kilometrů celou populací vozidel Volvo Trucks.

Od vybudování a otevření prvního Volvo Truck centra v Čestlicích v roce 1997 přibyla v průběhu let další Truck Centra napříč celou republikou a rozšiřování servisní sítě nadále pokračuje. Volvo Trucks dnes poskytuje svým zákazníkům služby prostřednictvím 13 servisních míst. Do budoucna značka plánuje otevření nových Truck Center a rozšíření kapacity těch stávajících.

Během let značka zásadně rozšířila portfolio poskytovaných služeb – nabízí prodej autobusů, prodej použitých nákladních vozidel, Dynafleet, školení řidičů, finanční a pojišťovací služby Volvo Financial Services, VAS (služba Volvo Action Service na zavolání), servisní smlouvy a další. Svým zákazníkům nabízí nejen samotné nákladní vozidlo, ale především kompletní dopravní řešení.

Kvalita, bezpečnost, péče o životní prostředí, technické inovace, rozsáhlá servisní síť, neustálé vzdělávání zaměstnanců, a především jejich vysoké pracovní nasazení – v tom vidí zástupci značky Volvo Trucks základ úspěchu na českém trhu.

„Společně s našimi dlouholetými zákazníky a partnery jsme v průběhu uplynulých 20 let postupně rozvíjeli naše aktivity a budovali vzájemné vztahy v časech dobrých i zlých. Velmi se těším na letošní rok, který se ponese v duchu oslav 20. výročí Volvo Trucks na českém trhu, a také na řadu aktivit, které jsme pro naše zákazníky a partnery připravili,“ řekl generální ředitel společnosti Volvo Group Czech Republic Robert Grozdanovski.

ČR v rámci Volvo Group lídrem regionu

Loni v říjnu navštívil poprvé Českou republiku prezident a CEO společnosti Volvo Group Martin Lundstedt. „Předpokládáme, že celkově v regionu střední a východní Evropy dosáhneme obratu mezi 42 a 43 miliony €. Je to pro nás velice důležité, protože právě tato část Evropy je jedna z nejvíce se rozrůstajících,“ uvedl na setkání Martin Lundstedt. Součástí tohoto regionu je Česká republika, kde se v Praze nachází i centrála, dále Slovensko, Maďarsko, Rakousko, Rumusko, Bulharsko a země bývalé Jugoslávie,“ řekl na tiskové konferenci v Praze. „Vzhledem k vývoji bylo přirozené, že jako centrum byla vybrána Praha. Když porovnáme prodeje vozidel s velikostí populace v České republice, jsme zde rozhodně v popředí a prodáváme v tomto kontextu téměř dvojnásobek vozidel než jinde. Svůj vliv zde má i vývoj logistiky, dopravní potenciál a rozvíjející se trh. A obě naše značky, Volvo i Renault, vykazují nárůst,“ dodal.

„Jsme pyšní, že máme zákazníky, kteří jsou nám věrní a kteří na nás zároveň kladou vysoké nároky. A tohoto jejich vztahu k nám si vážíme o to více, že dobře víme, jak silná je v Evropě konkurence. Naši zákazníci, kteří jsou velice nároční, samozřejmě očekávají, že jejich požadavkům budeme vycházet vstříc. Jsem rád, že Volvo Group dnes už není jen dodavatelem nákladních vozidel, ale máme daleko širší spektrum nabídky. Nedodáváme také již jen převážně nákladní vozidla určená pro dálkovou dopravu, ale nacházíme větší uplatnění i v dalších segmentech, jako je třeba stavební, distribuční atd.“ zdůraznil Martin Lundstedt.

(lan)

www.volvotrucks.cz

spinner