Volvo modernizovalo svou řadu FE

Volvo modernizovalo svou řadu FE

Společnost Volvo Trucks rozšiřuje řadu nízkopodlažních kabin pro nákladní vozidla Volvo FE o několik dalších prvků pro náročné dopravní zakázky v městském provozu. Většina nových prvků se týká zvyšování bezpečnosti a produktivity řidičů. Současně se nově nabízí plynový pohon pro všechny kombinace kabin a podvozků vozidel Volvo FE. Díky tomu jsou vozidla Volvo FE vhodnou volbou pro náročné dopravní zakázky v městském provozu, včetně možnosti přizpůsobení konkrétním potřebám dopravců.

Pro svozy odpadu, distribuci zboží po městě nebo dopravu v rámci stavebních projektů ve městě vyhovuje nízkopodlažní kabina, která nabízí výhody bezpečnosti a produktivity i pro ty nejnáročnější podmínky v městské dopravě. Především je zde nízká poloha za volantem, která přispívá k vynikajícímu celkovému výhledu z vozidla.

„Pro bezpečný provoz v rušném městském provozu je klíčové vidět, co se děje kolem vozidla, a také být schopen navázat oční kontakt se zranitelnými účastníky silničního provozu, např. chodci nebo cyklisty. Nyní dokážeme tento požadavek řešit i v rámci dalších typů dopravních zakázek ve městě,“ řekl Anders Edenholm, manažer segmentu distribuce ze společnosti Volvo Trucks.

Nízký nástupní schůdek zvyšuje efektivitu práce řidiče a současně omezuje riziko zranění kolene nebo kotníku.

Nabídka nízkopodlažních kabin se nyní rozšiřuje o variantu optimalizovanou pro řidiče a jednoho spolujezdce, včetně volitelného vzduchového odpružení sedadla spolujezdce. Nabízí stejně skvělý výhled jako současný model, přičemž nízká poloha za volantem znamená těsný kontakt s prostředím kolem vozidla. Kromě toho je zde další okénko ve dveřích spolujezdce, které ještě zlepšuje výhled, aby mrtvé úhly byly skutečně jen minimální.

Nová varianta kabiny Volvo je konkurenceschopným rozšířením současné nabídky nízkopodlažních kabin, zde s průchozím provedením podlahy a možností přepravovat až tři spolucestující. Uvedené funkce se pro některé druhy městského provozu sice požadují, ale nejsou absolutně nezbytné ve všech případech, kde je nízký nástup do kabiny výhodou. „Například při distribuci zboží po městě zajišťuje řidič veškeré řízení i vyndávání zboží. Nízký nástup je tady ohromnou výhodou z pohledu ergonomie, máte-li denně více než padesátkrát vystupovat z kabiny a znovu nastupovat, navíc je zde lepší výhled v zájmu vyšší bezpečnosti zranitelných účastníků silničního provozu,“ dodal Anders Edenholm. Nová varianta má tunel motoru namísto ploché podlahy. Zvýšené pohodlí spolujezdce s volitelným vzduchovým odpružením sedadla je na některých trzích nezbytnou podmínkou pro získání zakázek v oblasti veřejných služeb.

Vozidla Volvo FE i menší vozidla Volvo FL se nyní rovněž nabízejí s adaptivním tempomatem (ACC) a nastavitelným omezovačem rychlosti. Uvedené prvky výbavy jsou navržené tak, aby pomohly řidiči dodržovat odstup a správnou rychlost.

Vznětové motory se nabízejí ve variantách od 184 do 257 kW (250 až 350 k) s tím, že všechny mohou spalovat hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), přičemž varianta o výkonu 235 kW (320 k) umožňuje i spalování stoprocentní bionafty. Plynem poháněná vozidla Volvo FE CNG nyní kromě toho nabízejí nízké emise s možností spalování bioplynu. Volvo FE CNG lze nově kombinovat se všemi verzemi kabiny, včetně nové nízkopodlažní kabiny.


Základní údaje o modelu Volvo FE LEC

Kabina: Průchozí kabina se sedadly až pro čtyři osoby nebo kabina optimalizovaná pro řidiče a jednoho spolujezdce. Nástupní výška 530mm, respektive 440mm při využití přikleknutí vozidla (kneeling) s pneumatikami 315/70 R22,5. Dveře s úhlem otevírání 90 stupňů

Uspořádání náprav: 4 × 2 nebo 6 × 2 s řízenou nápravou s okem

Pohonná jednotka: Volvo D8K Euro 6 o výkonu 184, 206, 235 nebo 257 kW (250, 280, 320 nebo 350 k), respektive Volvo G9K Euro 6 o výkonu 320 k

Převodovky: Volvo I-Shift nebo plně automatická převodovka Allison

(lan)

Foto: Volvo

spinner