​VCHD Cargo: Německá opatření na hranicích způsobují velká zpoždění přeprav

​VCHD Cargo: Německá opatření na hranicích způsobují velká zpoždění přeprav

17.2. - Česká přepravní společnost VCHD Cargo má flotilu více než 160 nákladních vozidel, většina jezdí na mezinárodních linkách. Vzhledem k tomu, že Německo zařadilo Českou republiku s ohledem na šíření nových mutací koronaviru (onemocnění COVID-19) a vysoké počty nakažených osob do rizikových států, je společnost VCHD Cargo postavena před problémy spojené s novými opatřeními na státních hranicích: na všech hraničních přechodech s Německem jsou od 15. 2. 2021 prováděny kontroly oprávněnosti vstupu do země a testů na koronavirus.

Výjimku netvoří ani profesionální řidiči mezinárodních kamionových přeprav. „V tomto týdnu očekáváme v mezinárodních přepravách řadu zpoždění, situace navíc zhoršila již tak obtížnou situaci řidičů, kteří stojí v boji proti koronavirové epidemii hned za první linií a zabezpečují zásobování společnosti,“ uvedl včera Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo, a. s., a vypočetl dopady nových opatření na česko-německých hranicích:

„- Prakticky neexistuje žádná možnost (kromě Prahy) provést antigenní test ve večerních či nočních hodinách, to je pro některé naše řidiče velká komplikace.

- Kromě státní hranice není možné se nechat otestovat bez objednání. Bohužel kvůli zpožděním jen u málokterého řidiče dokážeme odhadnout, kde a v kolik hodin bude mít za dva dny čas na vyšetření.

- U testovacích míst na hranicích jsou 2 - 3 hodinové fronty, v současné době navíc často ve velikém mrazu. Pro řidiče to prakticky znamená nutnost strávit velkou část povinné odpočinkové pauzy v řadě na odběr testovacího vzorku na COVID-19.

- V místech odběru na hranicích jsou velmi omezené možnosti hygieny pro řidiče.

- Přes slibované používaní rychlých pruhů pro řidiče kamionů s antigenním testem, tyto často nefungují nebo nejsou k dispozici.“

„Všechny výše uvedené skutečnosti především způsobují velké zdržení, které se často nedá predikovat. To pro nás představuje největší problém. S našimi zákazníky máme termínované nakládky a vykládky, navíc systém přeprav výměnných nástaveb funguje na principu meeting pointů uprostřed trasy, kde se dvě linky setkají a vymění si náklad. Tím se šetří finanční náklady i čas, zpoždění jedné linky však ovlivní i pozdní dodání na lince druhé. To vše ovlivňuje disponování vozidly a také časem našich zaměstnanců─řidičů, kteří jsou od počátku pandemie exponovanou skupinou a jsou na ně kladeny velmi vysoké nároky, jak v oblasti hygienických tak režimových opatření,“ dodal Petr Kozel.

(čtk)

Foto: VCHD Cargo

spinner