V Praze budou jezdit patrové autobusy Volvo B5TL UNVI

V Praze budou jezdit patrové autobusy Volvo B5TL UNVI

Téměř po dvou letech příprav a jednání byly koncem dubna uvedeny do provozu první dva patrové vyhlídkové autobusy určené pro jízdy turistů historickým centrem Prahy. Svůj vozový park o ně rozšířila společnost Vega Tour, s. r. o.

Tak jako většina ostatních evropských měst se centrum Prahy může nyní pyšnit zbrusu novými patrovými vyhlídkovými autobusy, jejichž generálním dodavatelem se stala společnost Volvo Bus Corporation prostřednictvím svého zastoupení v ČR Volvo Group Czech Republic, s. r. o.

Společnost Volvo jako jediná nabídla dodání kompletních autobusů s nástavbou španělského karosáře UNVI s kompletním servisním zabezpečením zárukami na celé vozidlo. K volbě Volva jako hlavního dodavatele přispěly i reference z obdobných projektů stavby autobusů, jako například projekt pro Student Agency, nyní RegioJet – podvozky Volvo s nástavbou baskického karosáře Irizar.

Oba autobusy jsou postaveny na unikátních podvozcích Volvo B5TL konstruovaných primárně pro double deckery anglických měst. Jsou designovány tak, aby poskytovaly maximální stabilitu, jízdní komfort a přitom neomezovaly nástavbáře v provozních parametrech, jako je obsaditelnost cestujícími a poloha těžiště. Podvozky jsou kompletovány do pojízdného stavu v továrně na podvozky ve švédském městě Boras a poté jsou přepravovány kombinovanou lodní a kamionovou dopravou k nástavbáři, v tomto případě do výrobního závodu-karosárna UNVI v portugalském Portu.

Podvozky jsou vybaveny vznětovými motory splňujícími emisní normu Euro 6 o výkonu 176 kW (240 k). Přenos točivého momentu je přes automatickou převodovku ZF 6AP10038 s vestavěným retardérem.

Motor s převodovkou jsou uloženy v zadní části rámu napříč a převod na zadní nápravu ZF AV132 je uskutečněn prostřednictvím úhlové převodovky. Tuhá přední náprava s elektrohydraulickým posilovačem řízení zajišťuje autobusu malý poloměr zatočení a dobrou stabilitu.

Karoserie patrového autobusu je svařena z uzavřených ocelových profilů z uhlíkové oceli a ošetřena proti korozi vnitřním i vnějším nástřikem. Stranové opláštění je z nerezového plechu. Z důvodu bezpečnosti je horní patro zasklené průhledným plastem a pro zajištění kvalitního výhledu a kontaktu cestujících s „tepem centra“ města je osazeno boční zasklení otevíratelné nebo celkově odnímatelné.

Pro snadnou údržbu a dostatečný komfort je autobus vybaven sedačkami Pino s měkčeným sedákem a opěradlem. V zádech sedadel je ovládací panel informačního systému s připojením na sluchátka.

Cestující jistě ocení audioprůvodce, který je ve 14 světových jazycích. Pro děti je na palubě autobusů přichystaný audioprůvodce přímo na míru, a to v anglickém a německém jazyce. Dozvědí se tak zábavnou formou zajímavé informace o Praze a její historii, a přitom si užijí spoustu legrace při řešení záhady. Služba Hop On – Hop Off je vhodná pro všechny návštěvníky Prahy, kteří se nechtějí vázat časovým rozvrhem nebo je neláká prohlídka města s průvodcem, a přesto se chtějí o Praze něco dozvědět.

Autobusy jsou navíc bezbariérové a přizpůsobené pro potřeby osob se sníženou pohyblivostí. Klienti si mohou sami zvolit, které památky chtějí navštívit a kolik u nich chtějí strávit času. Zároveň mohou neomezeně „naskakovat“ a „vyskakovat“ na všech šesti zastávkách po dobu 24 hodin nebo 48 hodin podle zakoupené jízdenky. Kromě standardních jízdenek je možnost zakoupení jízdenky obsahující plavbu, opět s platností 24 hodin, nebo 48 hodin. Jedná se o jedinečnou možnost poznat pražské památky během 45minutové plavby originální historickou lodí.

(lan)

Foto: VOLVO a LAN

spinner