TADAO převzala klíče od pětistého autobusu Crealis

TADAO převzala klíče od pětistého autobusu Crealis

Během výstavy Evropského týdne mobility, která se konala v červnu v Paříži na výstavišti Porte de Versailles, předala společnost IVECO Bus zástupcům dopravní sítě TADAO oficiálně klíče od jednoho ze svých 41 hybridních 18metrových autobusů určených pro systém Bus Rapid Transit. Jde o pětistý vůz Crealis vyrobený v závodě Annonay ve francouzském departementu Ardche.

Klíče od vozidla předal Sylvain Blaise, viceprezident společnosti IVECO odpovědný za značku IVECO Bus. Nové autobusy Crealis budou nasazeny do provozu mezi největšími městy dřívější francouzské těžební oblasti (Lens, Liévin, Béthune, Hénin-Beaumont, Carvin a Bruay-La-Buissire). Jejich využití podstatně zlepší veřejnou dopravu v regionu s vysokou úrovní služeb a silným zapojením veřejnosti.

Všech 41 hybridních 18metrových autobusů pro dopravní síť TADAO pojme velký počet cestujících (až 157). Vozidla vynikají ultramoderním projasněným interiérem díky velkým oknům a LED osvětlení, což zvyšuje komfort pro cestující.

Začlenění 41 vozů Crealis pro systém Bus Rapid Transit je dalším krokem v rozvoji této dopravní sítě, její image a vizuální identity.

„Hybridní autobusy jsou důkazem našeho přesvědčení o nutnosti energetické transformace a hospodárného provozu. V současnosti představují z hlediska našich nároků tu nejlepší volbu: díky jedinečnému designu a výjimečnému komfortu skvěle vyjadřují image našeho regionu,“ uvedl Fabrice Sirop, výkonný ředitel dopravního podniku Artois-Gohelle SMT.

Vystavený vůz stejně jako zbytek dodaného vozového parku také pomůže místnímu obyvatelstvu zlepšit kvalitu ovzduší. Volba hybridní technologie Artois-Gohelle SMT pro dopravní síť TADAO je dalším krokem směrem k elektromobilitě. Hybridní verze Crealis byla projektována za účelem maximálního snížení znečišťujících emisí a spotřeby paliva s cílem zajistit čistší mobilitu. Vůz je vybaven elektromotorem v kombinaci s motorem splňujícím normu Euro 6 a sadou lithium-iontových akumulátorů nejnovější generace. Řídicí systém pohonné soustavy optimalizuje spotřebu paliva a úroveň emisí a ukládá kinetickou energii vznikající při brzdění.

Systém Start & Go umožňuje vozu dojezd i rozjezd v plně elektrickém režimu, což znamená nulové emise na autobusových zastávkách a u semaforů. Spotřeba paliva je snížena o 30 procent a emise CO2 lze v porovnání s dieselovými autobusy zredukovat až o 30 procent, což se rovná 35 tunám CO2.

Autobus má motor Tector 7 o výkonu 235 kW (320 k), který je kompatibilní s biodieselovým palivem HVO a umožňuje vyšší výkon, přičemž snižuje uhlíkové emise až o 90 procent v porovnání s tradičním dieselovým motorem.

„Moc nás těší, že si Artois-Gohelle SMT vybral právě nás – tím potvrdil, že jsme špičkou na poli energetické transformace a vyšší mobility. Je to pocta francouzskému know-how,“ uvedl Sylvain Blaise, viceprezident IVECO odpovědný za značku IVECO Bus.

××××××

IVECO Bus je značkou CNH Industrial N.V. Vyvíjí, vyrábí a prodává širokou škálu vozidel. Ve dvou výrobních závodech, ve francouzském Annonay a českém Vysokém Mýtě, zaměstnává přes pět tisíc pracovníků. Oba závody získaly v roce 2013 bronzovou medaili World Class Manufacturing, což je mezinárodní metodika pro řízení výrobních procesů v souladu s nejlepšími standardy po celém světě. Rozsáhlá servisní síť IVECO Bus a IVECO zaručuje technickou podporu všude, kde jsou vozidla IVECO Bus používána.

(lan)

Foto: Iveco

spinner