Studie EK zjistila, že vozidla se stále nevracejí domů

Studie EK zjistila, že vozidla se stále nevracejí domů

Společné zastoupení spedičních a logistických svazů BGL (Německo), FNTR (Francie) a NLA (Skandinávie) uvítalo závěry studie, kterou v únoru zveřejnila Evropská komise: povinný návrat nákladních vozidel do země usazení každých osm týdnů zůstává důležitým prvkem balíčku mobility.

Podle závěrů studie dochází ze strany mnoha východoevropských dopravců k masivnímu a systematickému porušování pravidel, v důsledku pak prostřednictvím sociálního dumpingu získávají neoprávněné konkurenční výhody. V některých zemích působí dopravci, jejich flotily jsou z 62 až 80 procent permanentně mimo stát usazení – přitom neprovozují žádné přepravy související se státem usazení, naopak zneužívají všech výhod na trzích v západní Evropě.

Mluvčí představenstva BGL Dirk Engelhardt uvedl: „Kamiony východoevropských dopravců zvládnou před návratem do země usazení najezdit po západní Evropě přes 22 tisíc kilometrů a dokážou návazně obsloužit téměř každou destinaci v EU. Pokud východoevropské dopravní a spediční společnosti působí prakticky výhradně v západní Evropě a často bez jakéhokoli nařízeného návratu, měly by také na těchto trzích provést svou sídelní registraci a dodržovat sociální standardy západních zemí.“

Florence Berthelot, generální ředitelka FNTR, podotkla: „Návrat nákladního vozidla do země usídlení je plně v souladu s předpisy o době řízení a odpočinku profesionálních řidičů v silniční nákladní dopravě. Věříme, že toto je smysluplnou a nedílnou součástí celého balíčku mobility. Výsledky studie jednoznačně ukázaly, že posílení kritéria založení zastoupení v zemi, kde dopravce převážně působí, je zcela správné a pomůže zlepšit pracovní podmínky řidičů.“

Předseda NLA a předseda svazu DTL Erik Østergaard dodal: „Studie odhalila přetrvávající problém s tzv. schránkovými firmami. Jsme svědky nepřípustného využívání řidičů, kteří jsou prakticky stále na cestě, bez možnosti zákonného odpočinku v zemi usazení. Povinnost návratu vozidla do země usazení tomu chtěla zabránit. Chceme apelovat na všechny představitele legislativy, aby učinili vše pro naplnění ducha balíčku mobility, k němuž jsme se propracovali dlouhodobými diskusemi za
cenu značných kompromisů.“

(red)

Foto: LAN

spinner