​Schmitz Cargobull vstupuje do segmentu přeprav na poslední míli

​Schmitz Cargobull vstupuje do segmentu přeprav na poslední míli

Německý výrobce přípojných vozidel a nástaveb vstoupil v březnu razantně do segmentu přeprav na poslední míli. Ve světové premiéře představil stavebnici skříně Van Body V.KO Dry určenou pro vozidla s hmotností od 3,5 do 6,0 tuny. Jeho nabídka tak nyní sahá od nástaveb pro lehká užitková vozidla přes distribuci na střední vzdálenosti až po návěsy pro dálkovou dopravu.

Tato novinka je reakcí na novodobý trend, kdy výrazně roste význam internetového obchodování a zvyšuje se poptávka po distribuci zboží přímo ke konečnému zákazníkovi. Tento trend se týká jak dopravy potravin, tak i spotřebních komodit. S tím, jak se trh rozvíjí, rozšiřují se možnosti pro datovou komunikaci i z mobilních zařízení, stoupají rovněž nároky diskontních řetězců a všech zákazníků nejen na rychlost dopravy, ale také na kvalitu všech článků přepravního řetězce. A to má dopad i na výrobce techniky, kteří musejí zajistit, že zboží bude dopravováno bezpečně a manipulace s ním bude co nejrychlejší.

Schmitz Cargobull reagoval na tyto výzvy novou nástavbou pro lehká užitková vozidla a hodlá se stát důležitým partnerem jejich výrobců v prvovýrobě; jeho řešení jim bude k dispozici již do čtrnácti dnů. Zároveň bude své skříně dodávat i jako stavebnice dalším partnerským pracovištím. Stavebnice je expedována v takovém stavu, že dva vyškolení pracovníci zvládnou její montáž během pouhých dvou hodin.

Výhodou pro zákazníky, kteří se v tomto segmentu distribuce rozhodnou pro řešení Schmitz Cargobull, je také rozsáhlá evropská síť (čítá na 1300 servisních partnerů), která je schopna rychle reagovat v případě poškození. Výrobce zaručuje rovněž dostupnost náhradních dílů po celé Evropě a kompletní poprodejní ser-vis včetně dokumentace náhradních dílů.

První přichází stavebnice V.KO Dry Van Box

Prvním typem skříně pro užitková vozidla z rozšířené produktové řady Schmitz Cargobull je stavebnice skříně V.KO Dry Van. Zákazník bude podle výrobce benefitovat ze standardů vysoké spolehlivosti a nízkých celkových nákladů plynoucích z vlastnictví, které se odvíjejí od z dlouhodobých zkušeností značky v oblasti výroby skříňových nástaveb.

Stavebnice se V.KO Dry Van Box se skládá ze zcela nově vyvinutých sendvičových panelů GRP, jež jsou vyráběny v závodě v Berlíně. Panely s pěnovým jádrem jsou lehké a robustní, přestože mají tloušťku pouhých 20 mm. Ve standardu se dodává průsvitná střecha a dvoukřídlé zadní dveře. V dodatkové výbavě může být namontován i žebřík a madlo pro snazší vstup do nákladového prostoru. Vozidla mohou být vybavena i zvedací zadní rampou či bočními dveřmi.

Přední obrysová světla i třetí brzdové vzadu jsou integrovány a chráněny v profilu spojujícím stěny. Všechny potřebné kabely jsou instalovány již u výrobce, podobně jako vnitřní LED osvětlení s čidlem monitorujícím pohyb.

Rychlá a snadná montáž

Skříň V.KO Dry je dodávána nástavbářům jako kompletní stavebnice. Stěny jsou předpřipravené s veškerým vybavením i profily. Sofistikované a inteligentní technologie spojování komponent umožňuje rychlou a snadnou montáž celé nástavby. Spoje jsou zajištěny lepidlem s vysokou a dlouhodobou přilnavostí. Moduly nové skříně pro lehká užitková vozidla jsou spojeny speciálně vyvinutými profily, které absorbují síly, jež na nástavbu v provozu působí. Podlaha je plně zatížitelná po celé ploše. Navíc inovativní konstrukce podle výrobce nabízí v závislosti na vybavení a konkrétní konfiguraci skříně až více než o tunu větší zatížení. To v porovnání s dosavadní běžnou sendvičovou konstrukcí přináší o deset procent větší nosnost, která se příznivě projeví na větší přepravní kapacitě vozidla.

Milan Frydryšek

spinner