Scania představila novou řadu XT do náročného terénu

Scania představila novou řadu XT do náročného terénu

Scania pokračuje v uvádění své nové generace nákladních vozidel a nyní představila i produkty a služby orientované na stavební sektor. Již na první pohled robustní design nové řady XT naznačuje, že novinka je určená zejména pro zákazníky, kteří se musejí vypořádat s vysokými nároky na provozuschopnost, produktivitu a odolnost vozidla.

Dopravci, kteří působí ve stavebnictví, jsou nuceni reagovat na více výzev než jejich kolegové působící v jiných segmentech dopravního trhu, a to jak při provozu na silnici, tak v terénu. A s uvedením nové řady XT s řešeními na míru začíná Scania s cíleným útokem i v této oblasti. „V současné době se ve stavebnictví posouváme o krok výš,“ řekl při jejím představení Anders Lampinen, produktový ředitel divize stavebních vozidel Scania.

„Máme správné produkty, máme správné služby i správné dovednosti – nyní je naším cílem vyrovnat na všech trzích pozici, kterou máme v oblasti dálkových vozidel. Řada Scania XT je perfektní nabídkou pro zvládání náročných výzev a poptávku zákazníků, kteří potřebují řešení, na něž se vždy mohou spolehnout a vždy ho mají k dispozici,“ řekl.

Důraz na robustnost

Nový model XT může být dodán se všemi verzemi kabin – P, G, R a S, a to bez ohledu na volbu motoru. Nepřehlédnutelným prvkem vnějšího designu rady XT je robustní nárazník, který vyčnívá 150 mm před přední část kabiny. Propůjčuje vozidlu výrazný vzhled, který signalizuje pevnost a robustnost. Zájemci o Scania XT si kromě toho mohou vybrat z různých balíků vzhledu exteriéru a interiéru, které přispívají vyšší produktivitě a vyvolávají dojem síly.

Nárazník má nájezdový úhel kolem 25 stupňů v závislosti na konfiguraci v rámci výběru pneumatik a podvozku. V kombinaci s krytem podvozku a ochrannou mřížkou světlometů má verze XT obzvlášť robustní a pevný předek, který se snadno vyrovná s jakýmkoli rozumně těžkým nárazem nebo kolizí s objekty bez poškození hlavní konstrukce. Uprostřed se nachází snadno přístupný tažný čep, který je homologován na 40 tun, což řidič uvítá v případě, že auto musí něco vytáhnout nebo pokud potřebuje pomoc při naložení.

„Model Scania XT je skutečně přizpůsoben na míru stavebním vozidlům v řadě různých aplikací, která často pracují za náročných podmínek na silnici i v terénu,“ řekl Anders Lampinen. „Musí se vypořádat se vším: od špatných silničních povrchů po úzké průjezdy, přičemž vozidlo často musí odolat těžkým podmínkám a několika nárazům a škrábancům bez nutnosti návštěvy servisu. Stavební dopravci nemají vždy čas a peníze na své straně a neplánované prostoje mohou být zničující jak pro dodavatele stavby, tak pro finanční prostředky dopravce,“ dodal.

Orientace na potřeby dopravců

Stavební vozidla kladou zvláštní požadavky nejen z hlediska konfigurace a různých jízdních charakteristik, ale i z pohledu zajištění v podobě služeb: také údržba a opravy musí splňovat vysoká očekávání. Vozidla se používají v náročných podmínkách, jako jsou štěrkové jámy a staveniště, a dochází k četnému opotřebení zařízení.

Typické nákladní vozy však zároveň často najezdí 80 000 kilometrů ročně nebo více na běžných silnicích, a proto je zapotřebí, aby ve všech druzích provozu měly nízkou spotřebu paliva. Mimo to jsou zde další druhy výzev, jako například staveniště ve městech se vším, co k nim patří, včetně nutnosti dobrého výhledu z vozidla, dobré manévrovatelnosti i neustálého popojíždění.

„Scania nabízí stavebním dopravcům řadu různých služeb, které jsou pro dosažení dobré celkové provozní ekonomiky stavebního vozidla zásadní,“ řekl Anders Lampinen. „Autorizované servisy společnosti a smlouva o opravách a údržbě (nejlépe s inovativním řešením společnosti Scania, zahrnujícím flexibilní plány), které jsou přizpůsobeny údržbě po provozu, představují nejlepší začátek,“ dodal.

Dopravci s několika vozidly se mohou rozhodnout například pro Scania Fleet Care. Jedná se o službu, založenou na skutečnosti, že všechna vozidla Scania jsou připojena, což zajišťuje delší provozní dobu, lepší úroveň využití a dobrý přehled o nákladech, příjmech a tocích pro celý vozový park. Další novinkou společnosti Scania v této oblasti je nabídka pokročilých, speciálně navržených školení řidičů v rámci stavebních operací.

Ambice oslovit nové zákazníky

„S řadou Scania XT jako hlavním pilířem všech produktů a služeb, které nyní představujeme, zároveň očekáváme, že se nám podaří oslovit potenciální zákazníky na trzích, na kterých nejsme v současnosti z hlediska tržního podílu vždy v popředí. Stavební vozy Scania nejsou jen dokonalými nástroji, ale zároveň jsou součástí řešení a partnerství, které výrobci zajistí nejlepší možnou provozní ekonomiku a klidný spánek,“ Anders Lampinen.

Vyhotovení na zakázku

„Ve společnosti Scania necháváme zákazníky, aby sami definovali, co považují za těžkou výzvu, a jaké funkce si myslí, že potřebují,“ řekl Anders Lampinen. „V důsledku toho mohou vozidla typu XT provádět řadu různých úkolů. Je pravděpodobné, že tento typ zaujme mnoho lesnických dopravců, ale typické městské vozidlo 4 x 2 s platformou a jeřábem může být také tím, co si kupující ve verzi XT vybere. Celé je to o tom, že volba je na zákazníkovi, ne na Scanii,“ dodal.

Svoboda volby samozřejmě nekončí u výběru kabiny a konfigurace nápravy. Komplexní je také řada motorů a Scania XT se může pochlubit vším od nových generací motoru V8 přes devítilitrové motory, které Scania nedávno představila, až po palivově efektivní třináctilitrové motory, které uvedla na trh v loňském roce ve třech výkonových provedeních. K nim navíc na začátku léta přibyla další verze s výkonem 272 kW / 370 k s vačkou Miller a systémem SCR pro následné zpracování výfukových plynů.

Široká škála vybavení

K základní nabídce mohou být přidány také dva jedinečné pakety XT: balík exteriéru a interiéru (v jejich obsahu mohou existovat lokální rozdíly). Exteriérový balík je charakterizován zpětnými zrcátky v extrarobustní verzi, vnější sluneční clonou a dodatečnými zapuštěnými střešními světly. Interiérový balík zahrnuje například sedadla ve speciální verzi XT, gumové rohože s vysokými hranami, úložné prostory a ovládací panel, který může v případě potřeby prodloužit přístrojovou desku a vytvořit prostor pro ovládací prvky pro ovládání zařízení a karoserie.

(lan)

spinner