Test modelu Peugeot e-Traveller - 8. díl

Řešení pro zelenou logistiku: Peugeot e-Traveller

Řešení pro zelenou logistiku: Peugeot e-Traveller

18.9. - Výhodu elektromobilu tvoří některé standardně dodávané prvky, které u konvenčně poháněných vozů zaplatíte navíc.

U nejdelšího provedení e-Travelleru L3 přijde vhod couvací kamera, abyste eliminovali možnou kolizi či ještě hůře ohrožení chodců. Podíváme-li se do ceníku elektrického provedení, najdeme v něm u konvenčně poháněných vozů těžce placený příplatkový prvek. Řeč je o zadním parkovacím asistentu se sledováním mrtvého úhlu a širokoúhlou kamerou.

Na displeji uprostřed přístrojové desky se zobrazoval prostor za zádí ze dvou pohledů. Jeden byl reálný a kamera nám dovolovala zaparkovat k překážce na centimetr přesně, aniž bychom se zádí dotkli. U vozidla dlouhého přes 5,3 m by si takto zaparkovat nedovolil ani letitý řidič téhož vozidla. Druhá část displeje ukazovala situaci celkovou s počítačovou grafikou. Kdo nechce nikdy odřít zadní nárazník, koupí si kamerový zadní systém. U e-Travelleru tuto situaci řešit nemusíte, prvek je ve standardu všech tří výbavových úrovní tohoto modelu.

S elektrickým pohonem rovněž souvisí parkovací brzda. E-Traveller ji má rovněž standardně, naftová provedení výhradně s motorem 2.0 HDi a ještě za příplatek. Elektrická parkovací brzda má proti ruční velkou výhodu v tom, že stačí sešlápnout akcelerátor a sama se deaktivuje. Rychle si na toto pohodlí zvyknete a zpátky k tahání a uvolňování páky parkovací brzdy se vám již nebude chtít.

Ladislav Černý

Foto: Ladislav Černý


spinner