Renault rozšiřuje svou nabídku Optitrack o nové funkce

Renault rozšiřuje svou nabídku Optitrack o nové funkce

Renault Trucks rozšiřuje svou nabídku systému Optitrack o nové funkce, které ještě více zvyšují hnací sílu vozidla a zachovají jeho výkon bez ohledu na typ terénu. Francouzský výrobce nabízí také variantu Optitrack+ s novými hydraulickými motory určenou zákazníkům, kteří provozují svá vozidla ve velmi náročných podmínkách.

Systém Optitrack, který značka Renault Trucks vyvíjí od roku 2009 ve spolupráci se společností Poclain Hydraulics, je k dispozici pro vozidla modelové řady C (kabina 2,5 m). Umožňuje připojit vozidlu dočasný pohon a více hnací síly díky dvěma hydraulickým motorům integrovaným do nábojů předních kol. Tento systém poskytuje dočasný pohon všech kol ve chvíli, kdy to situace vyžaduje, přičemž na rozdíl od konvenčního řešení pohonu všech kol přispívá k vyššímu užitečnému zatížení, snížení spotřeby pohonných hmot i nákladů na údržbu. A nyní je tato nabídka rozšířená o další nové funkce.

Vynikající hnací síla za každé situace

Hydraulický tlak systému byl zvýšen ze 420 na 450 barů, což vedlo k sedmiprocentnímu zvýšení maximálního točivého momentu na kolo. Tato novinka zlepšuje hnací sílu vozidla a umožňuje řidičům lépe zvládat jízdu s těžkým nákladem nebo jízdu ve strmém svahu.

Renault Trucks dále rozšířil nabídku systému o funkci boost, která zajišťuje maximální výkon při rozjezdu a celkovou kontrolu nad vozidlem ve velmi náročných podmínkách. Ve chvíli, kdy řidič tuto funkci aktivuje, se zvýší tlak v hydraulických motorech předních kol na maximum (450 barů), aby maximální točivý moment byl k dispozici již při rozjezdu.

Větší pohodlí a lepší ovladatelnost

Systém Optitrack se deaktivuje při rychlosti vozidla vyšší než 50 km/h (oproti 40 km/h u předchozí varianty) a znovu se automaticky aktivuje při rychlosti 20 km/h, a nevyžaduje tak žádnou manipulaci ze strany řidiče. Autokalibrační funkce trvale upravuje nastavení systému Optitrack tak, aby byl zachován optimální výkon vozidla po celou dobu jeho provozu. Pro lepší ovladatelnost na všech typech terénu pak byla přidána další rychlost vzad (R2).

Jízda v každém terénu s Optitrack+

Vozidla provozovaná ve velmi náročných podmínkách mohou být nyní vybavena zesíleným systémem Optitrack+ s novými hydraulickými motory, které zvyšují točivý na předních kolech o 30 procent.

Tato silnější verze systému nabízí výjimečnou hnací sílu bez přerušení během jízdy při velkém zatížení vozidla, jízdě ve svahu nebo v měkké půdě. Optitrack+ je doporučen pro využití při zemních pracích nebo přepravu kamene v náročných podmínkách.

(lan)

Foto: Renault

spinner