Renault

Renault připravuje na květen tři nové premiéry

Renault připravuje na květen tři nové premiéry

V rychlém sledu hodlá francouzský výrobce Renault v prvním pololetí letošního roku na českém trhu prezentovat řadu novinek. Vedle nových a faceliftovaných osobních modelů v průběhu všech šesti měsíců uvede v jediném termínu – na začátku května – rovnou i tři novinky lehkých užitkových vozidel.

„Jako hlavní cíl na první pololetí jsme si letos předsevzali udržení tempa novinek,“ uvedl v lednu na tiskové konferenci v Praze generální ředitel Renault ČR, s. r. o., Bernard Chretien.

Při vývoji nového provedení lehkého užitkového vozidla Master s celkovou hmotností až 4,5 tuny se francouzský výrobce zaměřil na minimalizaci spotřeby a celkových provozních nákladů. Bude jej nabízet ve čtyřech různých délkách a třech výš-kách. Jeho oficiální prezentaci plánuje na duben.

Další z trojice užitkových vozidel značky – Trafic – se dočká nového interiéru. Řidičský komfort zvýší například integrovaná navigace a klimatizace. Poslední novinkou bude prodloužená verze modelu Kangoo Express s označením Maxi. Bude o 38 centimetrů delší než současná verze Kangoo Express a nabídne o 4,4 m3 větší nákladový prostor.

Premiéry osobních vozidel zahrnou nový Mégane Génération, sportovní Mégane RS a dva kabriolety (jeden z nich rovněž na bázi modelu Mégane). Rumunská značka koncernu představí očekávaný nový model Dacia 4×4 Duster.

Drive the change Loňský krizový rok byl pro francouzského výrobce relativně úspěšný. Podle Bernarda Chretiena v celosvětovém měřítku prodal meziročně o 3,1 procenta méně vozidel, i když celkový trh klesl o 4,7 procenta. Podařilo se mu upevnit vlastní podíl na většině pro značku významných trhů. V Evropě prodej meziročně zvýšil o 1,5 procenta (v domácí Francii o 7,3 procenta), mimo Evropu zaznamenal pokles o 10,9 procenta. V celosvětovém měřítku se nyní jeho tržní podíl pohybuje kolem 3,7 procenta. V kategorii užitkových vozidel se v Evropě již dvanáctý rok po sobě umísťuje na prvním místě.

V České republice loni značka prodala celkem 14 932 vozidel a potvrdila svůj tržní podíl kolem 8,2 procenta. Mírně (z 1,4 na 1,5 procenta) si na českém trhu i přes omezenou kapacitu výrobního závodu polepšila rumunská součást skupiny – značka Dacia.

Na začátku roku značka Renault dovršila úpravy korporátní identity, k nimž přikročila v roce 2007. Nejvidi­telnějším znakem je nový podpis Drive the change v logu výrobce.

(spa)

spinner