​​​Přijíždí plně elektrický Mercedes-Benz eSprinter

​​​Přijíždí plně elektrický Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz Sprinter se stává plně elektrickým. Düsseldorfská továrna oslavila v prosinci spolu se svými zaměstnanci a hosty zahájení výroby nového eSprinteru.

Stuttgartská značka vyrábí své celosvětově úspěšné dodávky v Düsseldorfu už od roku 1962. Od tohoto roku se její továrna neustále vyvíjí, stala se přední továrnou na výrobu sprinterů na celém světě a slouží jako vzor pro ostatní lokace. Ze zapojení futuristických technologií a metod těží celá výrobní síť Mercedes-Benz Vans.

V Düsseldorfu bylo od té doby do poloviny loňského prosince vyrobeno více než 4,6 milionu vozidel, včetně více než 200 000 kusů nového modelu Sprinteru vyráběného od roku 2018.

„Vše vychází podle plánu a zahájení výroby eSprinteru znamená další milník v naší cestě za elektrifikací. V nadcházejících letech bude elektrický pohon důležitější a důležitější, zatímco se stane zásadním pilířem v našem produktovém portfoliu, obzvlášť pro městský a komerční sektor. Proměna našich produktů a výrobního procesu je pro nás jako výrobce automobilů velmi důležitá. Pro základ našeho ekonomického úspěchu je – i v tomto těžkém období – důležité budovat naše továrny a investovat. Klíčové je v tomto ohledu zůstat při výrobě flexibilní, protože požadavky zákazníků a trhu samotného se neustále mění,“ řekl při zahájení výroby Marcus Breitschwerdt, head of Mercedes-Benz Vans.

Výroba plně elektrického eSprinteru znamená začátek nové éry a významný krok pro budoucnost továrny i značky samotné. V posledních letech společnost Mercedes-Benz Vans investovala více než 330 milionů EUR do technické modernizace továrny tak, aby bylo na jedné výrobní lince možno vyrábět souběžně vozy se spalovacími a elektrickými motory, čímž lze flexibilně pokrýt poptávku obou zákaznických skupin. Vedle investic do výrobních systémů továrna zároveň vynaložila významný objem prostředků do základního a pokročilého školení svých zaměstnanců a stala se odborným centrem pro elektrický pohon s veškerou potřebnou expertizou. Do loňského prosince bylo odborně proškoleno v sestavování a práci s vysokonapěťovými zařízeními více než 2400 zaměstnanců.

Flexibilita a možnost individuálního přizpůsobení

Mercedes-Benz eSprinter je určen k využití při široké škále úkolů v rámci městské dopravy. Kvůli tomu je zprvu nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3500kg. Maximální objem jeho nákladového prostoru je 10,5 m3, což odpovídá klasickému Sprinteru se spalovacím motorem. Elektromotor eSprinteru pohání přední nápravu a disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 300 Nm.

Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi nebo čtyřmi jednotkami baterií. V případě kapacity 55 kWh je předpokládaný dojezd 186km s maximální nosností 891kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř – kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115km, maximální nosnost se však zvýší až na 1040kg. Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu – 80% baterie lze nabít pouze za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit podle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.

Předpokládá se, že na českém trhu by plně elektrický eSprinter měl být představen v druhé polovině letošního roku.

(lan)

Foto: Daimler

spinner