​Pražská Jižní spojka bude mezi 5. května a Vídeňskou rozšířena

​Pražská Jižní spojka bude mezi 5. května a Vídeňskou rozšířena

24.8. - Pražská Jižní spojka bude v úseku mezi kříženími s ulicemi 5. května a Vídeňská rozšířena. Magistrát si nechá vypracovat studii rozšíření komunikace a rovněž nových napojení na zmíněné ulice. Důvodem je zvýšení bezpečnosti a kapacity. Náklady na vytvoření projektu by neměly přesáhnout 3,1 milionu korun bez DPH. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Jižní spojka je součástí městského, vnitřního silničního okruhu. Z údajů Technické správy komunikací za loňský rok vyplývá, že Jižní spojka je třetí nejvytíženější pražskou komunikací, denně po ní projede 129 000 aut.


Předmětem veřejné zakázky je studie rozšíření Jižní spojky mezi Vídeňskou ulicí a 5. května. Vybraný projektant bude rovněž řešit propojení připojovacích a odbočovacích pruhů, aby v každém směru byly tři jízdní pruhy.

Doplněny budou také sjezdy a nájezdy v severovýchodní části křižovatky Jižní spojky s Vídeňskou směrem k Michelské ulici. Upraven bude připojovací pruh křižovatky Jižní spojky s 5. května ve směru z ulice 5. května, kde zároveň vznikne nový odbočovací pruh a rampa na most přes Jižní spojku a bude upravena silnice u benzínové pumpy. Postaveny budou nové protihlukové stěny.

Náklady na vytvoření studie by neměly přesáhnout 3,1 milionu, výsledná cena ale bude záviset na výsledku tendru. Zakázku chce město podle dokumentu vypsat letos v srpnu a práce na dokumentu zaberou předběžně devět měsíců.

Městský nebo také vnitřní okruh funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

(čtk, tl)

Foto: archiv, LAN
spinner