​Poslední šance na projednání balíčku ve stávajícím EP

​Poslední šance na projednání balíčku ve stávajícím EP

Na programu Evropského parlamentu dne 27. března je i jednání o silničním balíčku. „Je to poslední šance, aby parlament ještě v tomto funkčním období zahájil trialog, tedy přijal svůj obecný přístup; Rada ministrů už ho má,“ upozornil tento týden generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

„Pokud se to nepodaří, jednání o balíčku přepadnou do nového parlamentu a může trvat třeba zase rok, než se parlament k tomuto tématu vyjádří. Může se i stát, že rozložení sil v EP se změní a na podzim bude nový komisař či komisařka k balíčku přistupovat zcela jinak. A protože nám stále hrozí uplatňování 26 různých opatření typu MiLoG či Macron, je pro nás nejvyšší prioritou přijetí jednotných pravidel pro uplatňování směrnice o vysílání pracovníků. A dobře bychom dokázali fungovat s tím, na čem se shodla Rada ministrů. Stále je zde šance, že i stanovisko stávajícího parlamentu by mohlo vyznít podobně,“ uvedl Vojtěch Hromíř.

ČESMAD Bohemia: Rozhodnutí nelze dále odkládat

„Chceme, aby se rozhodlo co nejdříve. Balíček nebude nikdy přijatelný pro všechny, názory se budou lišit vždy. Takže ať je stávající práce dokončena. Bude-li dán k ledu, budeme se muset vyrovnávat s nejednotnou aplikací směrnice o vysílání pracovníků. V současné době má dopravce k volbě například ve Francii pouze špatná řešení. Protože zákazníci nejsou ochotni platit odpovídající ceny za dopravu, může při vyplňování vyžadovaných deklarací buď kouzlit s čísly, nebo administrativní požadavky neplnit a vystavovat se riziku postihů,“ zdůraznil Vojtěch Hromíř.

„Navíc stále vycházíme ze skutečnosti, že se jedná především o vztah zaměstnance a zaměstnavatele, kteří jsou v pracovněprávním vztahu s mnoha právy a povinnostmi podle naší legislativy, a neměl by jim do toho vstupovat někdo třetí s dalšími pravidly z jiné země EU. Souhlasíme proto se stanoviskem Rady ministrů, že pro silniční dopravu by ze směrnice byly vyjmuty některé přepravy, jako například tranzit, bilaterální přepravy či určité propojovací třetizemní přepravy. Tato pravidla a některé další body ujednané Radou bohužel narážejí na odpor dopravců z východoevropských zemí,“ dodal Vojtěch Hromíř.

(lan)

Foto: ČESMAD Bohemia

spinner