​Ocenění pro URBAN LAB 2 a nové technologie ve výrobě

​Ocenění pro URBAN LAB 2 a nové technologie ve výrobě

Automobilka Renault Trucks získala ocenění Low Emissions Driveline Award, které uděluje sdružení LUTB Transport & Mobility Systems a asociace automobilového průmyslu PFA jako součást inovační ceny veletrhu Solutrans. Ocenění bylo předáno na půdě Lyonské obchodní a průmyslové komory 21. listopadu 2017.

Experti ocenili Renault Trucks za testovací laboratorní vůz Urban Lab 2, který představuje vrchol vývojářského úsilí na poli inovativního hybridního pohonu spolu s aerodynamickými prvky, výkonnostními parametry pneumatik a komunikací vozidla se silniční infrastrukturou – to vše s cílem snížit spotřebu kamionu až o 13 procent. Za Urban Lab 2 stojí společný projekt úsporného nákladního vozu EDIT (Efficient Distribution Truck), na jehož financování se podílí francouzská vláda, region Auvergne-Rhône-Alpes, město Lyon, department Air a FEDER. Základ tvoří 19tunový vůz Renault Trucks D WIDE Euro 6 se vznětovým motorem. Urban Lab 2 cílí na distribuci ve městech a v regionech. Jeho palubní technologie byly vyvinuty ve spolupráci s partnery Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA Lyon (LamCoS) a IFSTTAR (LICIT).

François Savoye, ředitel pro strategický rozvoj energeticky úsporných systémů u Renault Trucks, při přebírání ocenění zdůraznil, že „diesel aktuálně představuje efektivní řešení potřeb sektoru silniční nákladní dopravy. Urban Lab 2 dokazuje možnosti dalšího rozvoje, zejména pokud jde o hybridní pohon.“

Kontrola kvality pomocí smíšené reality

Další velkou novinkou značky Renault Trucks týkající se tentokrát přímo výrobního procesu je rozsáhlý experiment se smíšenou realitou. Od ledna 2018 spustí automobilka testování nového způsobu kontroly kvality výroby v lyonském motorovém závodě.

Renault Trucks vytvořil komplexní tým 20 specialistů ve stylu start-upu. Profituje tak z konceptu „interního inkubátoru nápadů“. Ve spolupráci s firmou Immersion vyvinul prototyp zařízení pro kontrolu kvality výroby motorů pomocí smíšené reality. Na rozdíl od již běžně užívané rozšířené reality, která zobrazuje informace přes reálné obrazy, ploše a na displeji, smíšená realita dokáže vkládat virtuální objekty do reálného prostředí ve formě hologramů, s nimiž uživatelé mohou navázat interakci.

Renault Trucks má dlouholeté zkušenosti s používáním virtuální reality, nyní se chce koncern posunout technologicky ještě dále a použít ji ke zdokonalení svých výrobních procesů.

Experti Renault Trucks identifikovali několik klíčových technických oblastí, kde je vhodné smíšenou realitu použít. Pro převedení výsledků výzkumu a analýzy do praxe navázala automobilka spolupráci se společností Immersion, která poskytuje plnou podporu pro vývoj aplikace pro smíšenou realitu i vytvoření prototypu přístroje.

„Operátoři kontroly kvality budou nosit brýle Microsoft HoloLens, do nichž budou integrovány všechny digitalizované části motorů. Přes brýle a rozhraní smíšené reality uvidí pracovníci návodné instrukce, které je provedou celým procesem kontroly. V současné době se na všech kontrolních bodech používá stále papírová dokumentace,“ uvedl vedoucí týmu Bertrand Félix.

Každá digitalizovaná část motoru může být v rámci smíšené reality prohlédnuta odděleně a operátoři budou mít naváděcí instrukce pro provádění jednotlivých úkonů, a přesto jejich ruce budou díky brýlím volné. Nasazení nové technologie vyžaduje specifickou podporu ze strany Immersion, jednoho z francouzských členů partnerského programu Microsoftu pro smíšenou realitu, který se podílí na zavádění brýlí Microsoft HoloLens do průmyslové sféry.

„Zkušenosti s virtuální realitou máme od roku 1994. Náš komplexní multioborový tým je schopen zvládnout nové výzvy a nabídnout zákazníkům zcela novou dimenzi,“ řekl Jean-Baptiste de la Rivire, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení Immersion. „Společně s Renault Trucks jsme vyvinuli nástroj, který skvěle vyhovuje potřebám automobilové produkce a může být snadno implementovaný do výrobního procesu,“ dodal.

spinner