DN č. 23 - Mezinárodní kamionová doprava, Autobusová doprava, Finanční služby, vychází 8.11., uzávěrka již 18.10.! 

Nový systém baterií pro spolehlivější startování

Nový systém baterií pro spolehlivější startování

Společnost Volvo Trucks představila na konci loňského roku nový systém baterií pro nákladní vozidla Volvo FH a Volvo FM, který zajistí dostatek výkonu pro veškeré palubní vybavení a současně omezí riziko prostojů kvůli vybitým bateriím.

„Řidiči se mohou těšit na vyšší pohodlí a příjemnější pobyt na palubě s vědomím, že mají dost energie pro veškeré vybavení, s minimálním rizikem vyčerpání energie z baterií pro nastartování motoru,“ řekl Samuel Nerdal, produktový manažer pro elektrické a elektronické systémy Volvo Trucks.

Nový systém baterií obsahuje dvě samostatné sady baterií – jednu pro spouštění motoru a druhou pro veškeré další elektrické vybavení kabiny vozu. Baterie určená ke spouštění motoru má pouze jedinou funkci, nedochází tedy k vyčerpávání její kapacity v důsledku odběru energie dalším palubním vybavením nákladního vozidla. Napájení veškerého dalšího vybavení, jako například přídavného topení, přídavné klimatizace, chladničky, audio/video systému a osobních zařízení (notebooky, mobilní telefony a tablety), zajišťují samostatné gelové baterie.

Nové řešení baterií na bázi gelové technologie jde naproti stále vyšším požadavkům na napájení ze strany mnoha dnešních zákazníků. Gelová technologie na rozdíl od klasických olověných baterií dokáže zajistit vysokou energetickou kapacitou po dlouhou dobu.

„Tyto výhody přicházejí ke slovu zejména na dálkových trasách v mimořádně teplém nebo chladném klimatu. Řidiči si tak i za zimních nocí mohou dopřát příjemný odpočinek bez nutnosti spouštět motor kvůli dobíjení baterií,“ uvedl Samuel Nerdal.

Méně časté spouštění motoru také znamená nižší spotřebu paliva a nižší dopady na životní prostředí. „Zaparkovaný nákladní vůz s motorem spuštěným na volnoběh spotřebuje přibližně tři litry paliva za hodinu. S naším řešením dokážeme minimalizovat spouštění motoru na volnoběh, a tak výrazně snížit náklady na palivo,“ řekl Samuel Nerdal.

Nové gelové baterie nabízejí výrazně delší servisní životnost než klasické olověné baterie, a navíc umožňují vyšší počet dobíjecích cyklů. Za náročných provozních podmínek je životnost gelových baterií dokonce desetkrát až patnáctkrát delší.

„Náš systém baterií splňuje dnešní náročné požadavky na bezpečné napájení a zároveň prodlužuje provozuschopnost vozidel a snižuje provozní náklady. Zákazníkům toto řešení přináší jasné výhody,“ dodal Samuel Nerdal.

Nový systém baterií Volvo Trucks

Jedná se o volitelný prvek výbavy pro nová nákladní vozidla Volvo FH a Volvo FM nabízená na evropských trzích.

Systém zahrnuje dvě sady baterií ve dvou samostatných okruzích.

Napájení prvků komfortní výbavy a dalšího elektrického příslušenství zajišťují gelové baterie o kapacitě 210 Ah.

Systém baterií pro spouštění motoru používá klasické olověné baterie o kapacitě zhruba 800 A.

Gelové baterie je možné zabudovat buďto dozadu společně s bateriemi pro spouštění motoru (po levé straně), nebo v kombinovaném bateriovém boxu společně s bateriemi pro spouštění motoru na levé straně.

(lan)

Foto: Volvo

spinner