Nový model Stralis X-WAY – odolné a úsporné vozidlo do těžkého terénu i na silnici

Nový model Stralis X-WAY – odolné a úsporné vozidlo do těžkého terénu i na silnici

Nová řada Stralis X-WAY, která byla představena před rokem, spojuje vlastnosti terénní řady Trakker s pohodlím a úsporností silničních vozidel Stralis. Doplňuje tak nabídku italského výrobce pro stavební sektor, jež zahrnuje vedle řady Trakker také řady Eurocargo a Daily v konfiguraci podvozku 4 x 2 a 4 x 4.

„Stralis X-WAY je průkopníkem na poli dopravních úkolů, které mají velice specifické požadavky. Je navržen pro použití jak na cestách, tak i pro pohyblivost v lehkém terénu. Náš nový X-WAY spojuje podvozek legendárního modelu Trakker s veškerými úspornými vlastnostmi spotřeby paliva modelu Stralis. Nabízí veškeré benefity výkonu a pohodlí našich nejvyspělejších nákladních vozidel dálkové dopravy, jimiž je model XP, dohromady s robustností našich nejhouževnatějších terénních vozidel. X-WAY přináší našim zákazníkům jistotu, že při svých přepravních úkolech lehce zvládnou poprat se s nerovnými cestami a obtížnými podmínkami stavenišť. Vysoká produktivita, bezpečnost a vynikající TCO při dopravních úkolech s vyššími nároky na trakci – to mohou naši zákazníci očekávat od našeho zbrusu nového vozidla,“ řekl při představení nového vozidla Pierre Lahutte, prezident značky IVECO.

Nízká pohotovostní hmotnost

Jednou z předností modelu Stralis X-WAY je nízká pohotovostní hmotnost kombinovaná s robustním podvozkem. Podle výrobce šlo v době jeho představení o nejlepší užitečné zatížení na trhu v této kategorii, ve verzi Super Loader (SL) podvozku 8 x 4 dosahuje pohotovostní hmotnost dokonce pouhých 9 tun.

V nabídce jsou tři objemové varianty výkonných motorů (9, 11 a 13 litrů), které umožňují nabídnout řešení pohonu vhodné pro každé nasazení. Technologie motoru HI-SCR bez EGR a bez nucené regenerace dramaticky snižuje emise, zvyšuje efektivitu využití paliva a snižuje náklady na údržbu vozidla. Toto řešení je určeno především pro stavební přepravy, které se často realizují v městském prostředí, kde je žádoucí eliminovat co nejvíc zdroje pevných částic. Absence EGR navíc přináší benefit i v podobě vyššího užitečného zatížení, protože dále snižuje hmotnost.

Výrazná úspora nákladů na údržbu

Dlouhé servisní intervaly, moderní technika a odolnost na silnici přispívají podle zástupců značky Iveco k výrazné úspoře nákladů na údržbu. Ty příznivě ovlivňuje i nový brzdový systém integrující kotoučové brzdy a výkonnou motorovou brzdu SEB za účelem snížení opotřebení brzdového obložení.

Na snížení spotřeby paliva mají po technické stránce vliv například prediktivní tempomat Hi-Cruise a Smart komponenty motoru. Díky těmto prvkům činí úspora podle společnosti TÜV SÜD na silničním nákladním vozidle verze XP 11,2 procenta.

Modulární koncept

Nabídka nového Stralisu X-WAY je založena na modulárním konceptu. Na výběr jsou tahače a podvozky k dostavbě, různé varianty náprav, pérování, vybavení vozidla, kombinace motorů a převodovek, hydropohon přední nápravy Hi-Traction i široká nabídka pomocných pohonů pro velký rozsah aplikací jak pro silniční, tak terénní využití.

V nabídce je jak denní kabina AD, tak spací kabina AT s nízkou nebo střední střechou či vysoce komfortní spací kabina AS, která byla navržena pro řidiče Stralisu XP určeného primárně pro mezinárodní kamionovou dopravu.

(lan)

Foto: Iveco

spinner