Německý výrobce přípojných vozidel přijede na letošní veletrh IAA s řadou novinek

Německý výrobce přípojných vozidel přijede na letošní veletrh IAA s řadou novinek

V červnu v Berlíně představil německý výrobce přípojných vozidel a nástaveb Schmitz Cargobull řadu novinek, s nimiž se budou moci seznámit návštěvníci letošního veletrhu IAA v Hannoveru.

Podle toho, co jsme mohli v Berlíně spatřit, je zřejmé, že konstruktéři značky Schmitz Cargobull během dvou let, která uplynula od posledního ročníku IAA, opravdu nezaháleli a dopravci se opět mají na co těšit. Jsou pro ně připravená nová nebo zdokonalená vozidla s nižší hmotností, s menšími celkovými náklady na vlastnictví (TCO), vše v kvalitě, která plní nároky jak přísných norem, tak náročného provozu.

A to vše přichází na pozadí úspěšného obchodního roku 2017/2018. Schmitz Cargobull letos oslavil své výročí 125. výročí mimo jiné i tím, že překonal své vlastní rekordy v obratu. „Pro finanční rok 2017/2018 očekáváme, že roční výroba přípojných vozidel přesáhne 61 000 kusů a obrat kolem 2,2 miliardy €,“ řekl v Berlíně CEO společnosti Andreas Schmitz. Trhy v severní a východní Evropě patří podle něj ke klíčovým hnacím silám růstu a velice dobře se rozvíjejí, a to zejména Litva a Rusko, které tvoří přibližně 15 procent celkového objemu.

„Současné ekonomické podmínky a tržní prostředí zůstávají pozitivní,“ vysvětlil Andreas Schmitz, a to navzdory narůstajícímu politickému a ekonomickému riziku v posledních měsících. Pokud jde o prodej v Rusku a Litvě, Schmitz Cargobull překročil své vlastní plány a dosáhl prodeje zhruba 5200, respektive 4200 jednotek. Tyto výsledky byly podpořeny i místními výrobními zařízeními na daných trzích. „Pracujeme tvrdě na udržení tohoto trendu a nechceme být omezováni obchodními restrikcemi,“ dodal Andreas Schmitz. Loni v říjnu otevřel Schmitz Cargobull také nový multivýrobní závod v tureckém městě Adapazari. Během první fáze rozšiřování bude jeho výrobní kapacita až 3400 přípojných vozidel za rok.

Vstup do segmentu kurýrních služeb

V roce 2017 Schmitz Cargobull také přestavil důležitou součást své budoucí výrobní strategie. Uvedl na trh novou produktovou řadu V.KO – stavebnici skříňové nástavby pro lehká užitková vozidla kurýrních služeb. Tato nástavba je nabízena ve standardizovaných velikostech, což umožňuje její snadnou a rychlou montáž na vozidlo. Nová výrobní linka v Berlíně, kde jsou tyto stavebnice vyráběny, zrychluje výrobu a je navržena tak, aby měla roční kapacitu až 7500 jednotek.

Chladírenské návěsy a nová chladicí jednotka

Vedle nástavby pro lehká užitková vozidla představí Schmitz Cargobull na IAA například nový chladírenský návěs S.KO COOL, která má lepší izolační vlastnosti, novou chladicí jednotku, všestranný telematický systém a řadu vylepšení, která usnadňují manipulaci s vozidlem i s nákladem a snižují riziko poškození důležitých částí.

Výrazných změn doznala i chladicí jednotka Schmitz Cargobull S.CU, která je nyní osazena nejnovějším vznětovým motorem s common-railem.

Schmitz Cargobull dále rozvinul vlastní chladicí jednotku a vybavil ji nejnovějším dieselovým motorem common-rail. Nová generace nabízí stejně velký chladicí výkon a přesné řízení teploty jako stávající jednotky, ale má až o deset procent nižší spotřebu nafty. Všechny chladicí jednotky Schmitz Cargobull splňují již nyní emisní normu stupně V, která vstoupí v platnost v lednu roku 2019.

Plachtový návěs S.CS Power Curtain

Plachtový návěs S.CS Power Curtain je navržen tak, aby vycházel vstříc vyšším nárokům na efektivitu, bezpečnost a lepší využívání přepravního času. Certifikované konstrukční tuhosti podle DIN EN 12642 Code XL je dosaženo bez opěrných latí, a to díky aramidovým pásům a ocelovému drátu, jež jsou integrovány do plachty. To umožňuje výrazně rychlejší nakládku bez časově náročného upevňování nákladu, tedy i zrychlení přepravního procesu. Vedle toho tato plachta poskytuje vysokou ochranu před vykradením návěsu.

Nový lehčí plachtový návěs S.CS Mega

Díky nové technologie výroby hlavních nosníků rámu pomocí válcování může nyní Schmitz Cargobull nabídnout nový plachtový meganávěs, který o 300kg lehčí a zachovává si stejnou robustnost a kvalitu jako jeho předchůdce. Pohotovostní hmotnost tohoto vozidla v základní výbavě činí pouhých 6290kg.

Plachtový návěs S.CS Universal do šesti tun

Plachtový návěs S.CS Universal přichází nyní také ve štíhlejší verzi. Toto všestranné vozidlo je k dispozici i s provozní hmotností menší než šest tun, a to opět s certifikátem DIN EN 12642 Code XL a s nově koncipovaným bočním krytem.

Odlehčená tandemová souprava

Generační obměnou prošla rovněž nabídka značky Schmitz Cargobull pro velkoobjemové přepravy. Plachtová nástavba pro tažné motorové vozidlo a plachtový přívěs s centrální dvojnápravou Z.CS s centrální nápravou jsou nyní k dispozici ve verzi Mega s celkovou hmotností sníženou o 500kg.

Nabídka sklápěcích návěsů S.KI

Změn doznala nabídka značky Schmitz Cargobull také v segmentu sklápěcích návěsů S.KI, a to jak s ocelovou, tak s hliníkovou vanou. Aby byla minimalizována ztráta užitečného zatížení, tepelná izolace ocelové vany sklápěče S.KI SR byla opět optimalizována na požadavky roku 2018. Inovační izolační materiál má nízkou dodatečnou hmotnost, přibližně 310kg, a umožňuje tak nabídnout robustní a hmotnostně optimalizované dopravní řešení.

Vedle ocelové nástavby je k dispozici také plně izolovaná hliníková vana. Takto hmotnostně optimalizované řešení splňuje požadované nároky na izolaci a zároveň umožňuje vysoké zatížení – hmotnost nenaloženého vozidla je pouhých 5,1 tuny. Vzhledem k tomu, že vnější rozměry nástavby se výrazně nezměnily, má sklápěcí návěs stále nízko položené těžiště a může být využíván jako doposud.

Přestože sklápěcí návěs s hliníkovou vanou S.KI VOLUME AK má o 160mm nižší nakládací výšku, nástavba má stále stejný objem a hmotnost nenaloženého vozidla byla snížena o 150kg. Od září bude dostupný také s nápravou Schmitz Cargobull.

Schmitz Cargobull Parts & Services

Společnost Schmitz Cargobull Parts & Services investovala do nových digitálních systémů určených pro místní školení a servis. Provozy na celém světě tak budou pomocí aplikace pro vzdálenou údržbu spojeni se specialisty Schmitz Cargobull a budou moci během oprav získávat potřebné informace on-line. To výrazně zkrátí čas potřebný k odstranění problémů a minimalizuje prostoje vozidel.

Důraz na telematiku

S novým telematickým hardwarem, novými senzory, novým on-line portálem a novou aplikací beSmart společnost Schmitz Cargobull Telematics představuje řadu průkopnických inovací. To vše v budoucnu umožní více se zaměřovat na proaktivní služby a prediktivní údržbu.

Milan Frydryšek

Foto: Schmitz Cargobull a LAN

spinner