DN č. 17 - Mezinárodní kamionová doprava, Autobusy, Veřejná doprava, vychází 16.8., uzávěrka již 26.7.! 

​Nákladnímu trhu v Německu nadále dominuje silniční doprava

​Nákladnímu trhu v Německu nadále dominuje silniční doprava

11.8. - Německý spolkový úřad pro nákladní dopravu BAG zveřejnil zprávu o vývoji trhu v roce 2016. Výroční zpráva konstatuje, že v podmínkách ekonomického růstu překvapivě zabodovala pouze silniční nákladní doprava, které se podařilo zvýšit přepravní výkony.

Objem přepravy realizované německými autodopravci na domácím trhu i v zahraničí ve srovnání s rokem 2015 vloni stoupl o 2,5 procenta na 3,1 miliardy tun a překonal tak výkony z předkrizového roku 2008. Přepravní výkony vzrostly o 0,3 procenta na 315,7 miliardy tkm. V železniční nákladní dopravě došlo v loňském roce k poklesu přepraveného objemu zboží o 1,0 procenta na 363,5 milionu tun, přepravní výkony pak klesly o 0,4 procenta na 116,2 miliardy tkm. Vnitrozemská vodní doprava v případě objemu zboží v meziročním srovnání stagnovala na 221,3 miliounu tun. Její přepravní výkony klesly o 1,8 procenta na 54,3 miliardy tkm a dosáhly tak nejnižší úrovně za několik posledních let.

Silniční i železniční nákladní doprava vykázaly v loňském roce nárůst obratu v jednotkách procent. Vnitrozemská vodní doprava se naopak potýkala s výrazným poklesem příjmů. Celkově dopravní trh pociťoval silný konkurenční boj, nezanedbatelným faktorem se pak ukázal tlak na pokles cen za přepravu opírající se o nižší ceny pohonných hmot. Pouze železniční nákladní doprava si mohla dovolit účtovat mírně vyšší ceny u přeprav, zatímco silniční nákladní doprava (především dálková) a vnitrozemská vodní doprava zaznamenaly propad.

(čtk)

spinner