Mercedes-Benz Trucks: Podíl elektromobilů v nabídce roste

Mercedes-Benz Trucks: Podíl elektromobilů v nabídce roste

Společnost Mercedes‑Benz Trucks představila v září veřejnosti několik inovací vozidel. Důraz přitom byl kladen zejména na elektrifikaci produktového portfolia. Společnost se ztotožňuje s Pařížskou klimatickou dohodou a jejím cílem dekarbonizace odvětví. Konečným cílem je CO2 neutrální doprava na silnicích do roku 2050.

„Ve společnosti Mercedes‑Benz Trucks jsme plně odhodláni k lokálně CO2 neutrální dopravě. Chceme, aby v roce 2030 byla více než polovina našich nových vozidel prodávaných v Evropě lokálně bezemisní,“ uvedla na akci Shaping the Now & Next 2021 Karin Rådströmová, členka představenstva společnosti Daimler Truck AG odpovědná za Mercedes‑Benz Trucks, a naznačila tak cíl společnosti pro nadcházející roky. „Aby se to podařilo, neexistuje žádná univerzální řešení, žádná stříbrná kulka. V souladu s různými případy použití našich zákazníků sledujeme strategii dvojí elektrifikace, která je založena na nákladních vozidlech s bateriovými a palivovými články. Je však zapotřebí více opatření – pokud jde o infrastrukturu i spolehlivý regulační rámec,“ uvedla.

Vozidla eActros pro těžkou distribuční přepravu, která byla nedávno představena a jejichž sériová výroba má být zahájena ve Wörthu v říjnu, stejně jako eEconic pro komunální použití, který bude následovat v druhé polovině roku 2022, jsou již plně elektrifikovaná a lokálně neutrální z hlediska emisí CO2. V současné době stále probíhá intenzivní testování, po kterém eEconic přejde k praktickým zkouškám u zákazníků. Klíčové technické specifikace jsou do značné míry shodné s eActrosem; vozidlo pro svoz odpadu eEconic je navrženo tak, aby pokrylo naprostou většinu typických svozových tras, které jezdí Econic, bez nutnosti přechodného dobíjení.

Ještě před zahájením výroby v plném rozsahu si jedna dánská společnost zabývající se likvidací odpadu objednala jedenáct vozidel eEconic. Od roku 2024 je plánována sériová výroba vozu eActros LongHaul, který je rovněž poháněn bateriemi, a v roce 2027 sjedou z výrobní linky na cestu k zákazníkům první sériově vyráběné vozy GenH2 s pohonem na vodíkové palivové články. Obě vozidla umožní lokálně CO2 neutrální silniční nákladní dopravu na dálkových trasách.

„Spolupráce s našimi zákazníky při hledání dokonalého řešení byla pro mě vždy něčím výjimečným,“ protože každý zákazník má své vlastní individuální požadavky a výzvy, které je třeba splnit,“ zdůraznil Andreas von Wallfeld, vedoucí oddělení marketingu, prodeje a služeb společnosti Mercedes-Benz Trucks. „Abychom byli skutečnými partnery, děláme dvě hlavní věci: zaprvé opravdu pozorně nasloucháme tomu, co nám naši zákazníci říkají. Za druhé vyvíjíme naše nákladní vozidla - bez ohledu na to, zda mají klasické dieselové motory, nebo jsou elektrifikovaná - a služby tak, aby sloužily konkrétnímu účelu: přispívat k úspěchu našich zákazníků,“ dodal Andreas von Wallfeld.

(lan)

Foto: Daimler  
spinner