​Mercedes Benz představí eActros LongHaul pro dálkovou dopravu

​Mercedes Benz představí eActros LongHaul pro dálkovou dopravu

Model eActros LongHaul, nákladní vozidlo pro dálkovou dopravu s akumulátorovým elektrickým pohonem, bude v expozici divize Mercedes Benz Trucks hvězdou letošního veletrhu IAA Transportation, který se uskuteční v září v Hannoveru. Výrobce informoval o vývoji elektricky poháněného nákladního vozidla s celkovou hmotností 40 tun v roce 2020 a přesně o dva roky později představuje první „koncepční prototyp“.

Na IAA vystavený eActros LongHaul poskytne výhled na designový styl sériově vyráběného vozidla. Tahač bude navíc součástí zkušební flotily vozidel eActros LongHaul. První prototypy již absolvují intenzivní interní testy a už v letošním roce bude eActros LongHaul testován také na veřejných silnicích. V příštím roce navíc začnou testy prototypů v téměř sériové podobě u zákazníků. Elektricky poháněné nákladní vozidlo by mělo být podle plánů připraveno na zahájení sériové výroby v roce 2024. Model eActros LongHaul ujede na jedno nabití akumulátorů zhruba 500 kilometrů. U elektricky poháněného nákladního vozidla bude možné využívat vysokovýkonné doplňování elektrické energie – tzv. megawattové nabíjení.

Kromě modelu eActros LongHaul představí Mercedes Benz Trucks na IAA další nová nákladní vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Již od října 2021 sjíždějí z montážní linky výrobního závodu Wörth vozidla eActros pro těžkou rozvážkovou dopravu. Letos v červenci následoval eEconic pro komunální služby. Cílem divize Mercedes Benz Trucks je zvýšit v Evropě do roku 2030 podíl nových vozidel s neutrální bilancí lokálních emisí CO2 na více než

50 procent.

Karin Rådströmová, předsedkyně představenstva divize Mercedes Benz Trucks, k tomu řekla: „Elektrifikace těžké dálkové dopravy je dalším milníkem na cestě k nákladní dopravě s neutrální bilancí emisí CO2. Model eActros LongHaul bude pro naše zákazníky ekonomicky výhodný i jako vozidlo s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. Se svým týmem se již těším na září, kdy toto inovativní nákladní vozidlo představíme našim zákazníkům a veřejnosti.“

V novém modelu naleznou uplatnění akumulátory s technologií lithium-železo fosfátových akumulátorových článků (LFP), které mají především dlouhou životností a vyšší využitelnou energetickou kapacitou. Akumulátory lze nabít z 20 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut ze stojanu s výkonem cca 1 MW.

(lan)

Foto: Daimler Truck

spinner