Lucembursko pozastavilo hlášení zahraničních řidičů

Lucembursko pozastavilo hlášení zahraničních řidičů

Lucemburská pravidla pro vysílání pracovníků v dopravě do zahraničí, účinná od léta 2017, jsou prozatím zrušena.

V uplynulých měsících o jejich zneplatnění usiloval ve svých intervencích německý Spolkový svaz spedice, logistiky a zásobování BGL u Evropské komise, příslušného lucemburského ministerstva práce a u německé spolkové vlády s tím, že předpisy stanovují nesmyslné byrokratické překážky pro zahraniční dopravce.

Lucemburská strana podle BGL vůbec nezohlednila specifika práce profesionálních řidičů v nákladní dopravě. Každá jednotlivá jízda každého řidiče musela být oznámena lucemburským úřadům, které kontrolovaly, zda je činnost mobilního pracovníka odměňována v souladu s lucemburskými předpisy o minimální mzdě. Podmínkou pro získání přístupu do elektronického podacího portálu bylo získání lucemburské registrace k DPH a registrace u lucemburského ministerstva pro střední podnikání k poskytování příležitostných a přechodných služeb v Lucembursku. Svaz BGL ve svých podnětech Evropské komisi a lucemburským i německým institucím poukazoval opakovaně na to, že požadavky znemožňují realizaci krátkodobých přeprav z a do Lucemburska i v Lucembursku jako takovém. Kritikové hovořili o „faktickém uzavřením lucemburského trhu pro zahraniční podnikatelské subjekty“. Administrativní náročnost procedur byla v naprostém nepoměru k době (v řádu maximálně pár hodin), kterou by pracovník dopravce strávil v Lucembursku při zajišťování přepravy.

Podle zástupce generálního tajemníka Sdružení ČESMAD Bohemia Jana Medvedě se zdá, že Lucembursko skutečně pozastavilo uplatňování pravidel pro vysílání zahraničních pracovníků na mezinárodní dopravu. „Co je na tom zajímavé, je fakt, že se o to zasadil svaz BGL, velký zastánce obdobného opatření MiLoG, které platí v Německu,“ uvedl Jan Medveď.

(red)

spinner