​Krone představil kontejnerové podvozky se zvýšenou nosností

​Krone představil kontejnerové podvozky se zvýšenou nosností

Koncem dubna v Rotterdamu představil německý výrobce přípojných vozidel Krone své nové podvozky pro dopravu kontejnerů. Vedle některých nových technických řešení je jejich společným prvkem vyšší nosnost, které konstruktéři docílili snížením pohotovostní hmotnosti při zachování potřebné robustnosti šasi.

Podvozky Box Liner Krone nabízí v reakci na nedávno vydané předpisy SOLAS. Krone tak vychází vstříc požadavkům na kontejnerovou dopravu, a to v návaznosti na aktuální pravidla vztahující se k hmotnostem a rozměrům. S novými podvozky dostávají dopravci i řadu novinek, které zvyšují jejich přidanou hodnotu. Jako například husí krk, nízký podvozek, krátkou i dlouhou verzi pro dvacetistopé šasi včetně krátkého nebo dlouhého tunelu, případně i bez něj.

Krone Box Liner SDC27 eL20

Konstruktéři společnosti Krone zlepšili rozložení zatížení a zvýšili užitečné zatížení krátkého kontejnerového podvozku; výsledkem je šasi s označením Krone Box-Liner SDC27 eL20. Při přepravě dvacetistopých kontejnerů je prioritní užitečné zatížení vozidla. Vzdálenost mezi středem kola zadní nápravy a zadním nárazníkem byla dříve 700 až 900 milimetrů při plném zatížení zadní části vozidla. To bylo dáno zákonem kvůli případnému podjetí vozidla. Nyní byla tato deformační zóna přebudována. Výsledkem je, že kontejner může být nyní posunut dopředu o zhruba 20 centimetrů, což přináší následující výhody: zvýšilo se možné zatížení návěsu (přibližně o jednu tunu) a zlepšila se trakce. Ve standardní silniční nákladní dopravě může být hmotnost dvacetistopého kontejneru zvýšena z 27 na 28 tun. A při kombinované dopravě silnice-železnice lze ve 44tunové soupravě přepravit až 32 tun zboží.

Kompaktní zadní část vozidla navržená společností Krone umožňuje posunout hmotnost na návěsu směrem k jeho střední části. To je princip, který se podle výrobce stane normou – kratší šasi totiž umožňuje lepší rozvržení hmotnosti na vozidle. A přesun gravitačního centra optimalizuje i tlaky na nápravy, což se příznivě projeví i při silničních kontrolách.

To představuje pro dopravce významnou přidanou hodnotu – přináší to méně pokut při kontrolách a zároveň větší zisk díky většímu užitečnému zatížení soupravy.

Krone Box Liner SDC 27 eLTU70

V rámci řady Box Liner bude multifunkční kontejnerový podvozek SDC 27 eLTU70 vybaven kompaktní zadní částí. Přepracované vozidlo je určeno pro kontejnery o rozměrech od 20’ do 45’. Má modulární konstrukci a jeho použití je snadné. A i u něj došlo ke zvýšení nosnosti. Hmotnost podvozku SDC 27 eLTU70 je o 500 až 900 kilogramů nižší v závislosti na typu nosníků a bočních kolejnic. Nová konstrukce zadní části umožňuje posunout těžiště o 200 milimetrů dopředu. Kratší verze podvozku s dopředu posazeným těžištěm zlepšuje manipulaci i záběr vozidla. Zvyšuje se také užitečné zatížení z 24 na 28 tun, což je při přepravě dvacetistopých kontejnerů, zejména v kombinované dopravě, rozhodující faktor.

Multifunkční podvozek SDC 27 eLTU 70 byl ve srovnání s obdobnými modely vylepšen a přináší usnadnění zvláště při manipulaci s přední částí vozidla. Bezpečnostní prvky zamezují uvolnění kontejneru během přepravy, a to bez ohledu na to, zda vozidlo jede s roztaženým nebo krátkým teleskopickým tunelem.

Úprava šasi a přesun ke střední pozici nebo extra dlouhé pozici je nyní mnohem snazší. Na stejném podvozku mohou být přepravovány dva dvacetistopé nebo jeden čtyřicetistopý kontejner.

Krone Box-Liner SDC 27 eLTU6

Také univerzální návěs Krone Box-Liner SDC 27 eLTU6 umožňuje přepravu dvacetistopých kontejnerů s optimálním rozložením hmotnosti směrem ke střední části vozidla.

Při nakládce a vykládce mohou být kontejnery posunuty směrem dozadu. Tento podvozek je vhodný pro přepravy kontejnerů o velikosti od 20’ do 45’.

Krone Box Liner SDC 27 eLTU5

Jedná se o další robustní všestranný návěs určený pro přepravu kontejnerů od 20’ do 45’ pro přepravu kontejnerů. TU5 přepravuje všechny kontejnery o rozměrech od 20 do 45 stop. Nové uzamykání roztahovacích prvků návěsu a moderní snadno uvolnitelný přední uzávěr umožňují snadnou manipulaci s kontejnery i jejich bezpečnou dopravu. Zadní prodlužovací část je pneumaticky ovládána pomocí tlačítka. 

(lan)

spinner