Druhá generace elektrických vozidel Z.E. i modely Euro 6

Druhá generace elektrických vozidel Z.E. i modely Euro 6

Společnost Renault Trucks představila v červenci po desetiletém testování v reálných podmínkách provozu ve spolupráci s vybranými partnery svou druhou generaci stoprocentně elektrických vozidel: Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E., kompletní modelovou řadu od 3,5 do 26 tun. Seznámit se s nimi budou moci i návštěvníci veletrhu IAA stejně jako s vozidly v provedení Euro 6 a novinkami v oblasti vývoje.

Vozidla Renault Trucks D a Renault Trucks D Wide Z.E. budou vyráběna v závodě v Blainville-sur-Orne a uvedena na trh v roce 2019. Renault Master Z.E. je na vybraných evropských trzích k dispozici již letos od září.

„Před deseti lety jsme byli průkopníky, kteří propagovali elektrická vozidla s cílem zlepšit kvalitu ovzduší ve městech,“ řekl v červenci prezident Renault Trucks Bruno Blin. „Dnes můžeme nabídnout řadu elektrických vozidel s osvědčeným výkonem a odborníci v naší síti jsou připraveni pomoci našim zákazníkům na přechod k elektromobilitě. Před deseti lety jsme byli průkopníky, dnes jsme odborníci,“ dodal.

Díky technologickému vývoji jsou podle něj dnes elektrická vozidla rentabilní a pro dopravce představují možnou alternativu, proto Renault Trucks uvádí na trh kompletní modelovou řadu Z.E. Bez ohledu na omezení v městských zónách mohou vozidla řady Renault Trucks Z.E. bez obtíží plnit své poslání. Jsou ideálním řešením pro zachování kvality ovzduší a snížení přetížených dopravních situací, protože umožňují dodávky bez hluku, mimo dopravní špičku a nevylučují žádné škodlivé emise nebo CO2.

Renault Trucks Master Z. E. je vhodným nástrojem pro doručování na poslední míli, neboť umožňuje přístup do všech městských oblastí, dokonce i tam, kde je vjezd přísně regulován. Nabití jeho baterií, které jsou umístěny pod předními sedadly, trvá šest hodin.

Model Renault Trucks D Z. E. ve verzi 16t představuje ideální nástroj pro městskou distribuci a dodávky zboží s řízenou teplotou. Renault Trucks D Wide Z.E. bude v nabídce ve verzi 26 t pro svoz komunálního odpadu.

Dojezd této střední řady Renault Trucks Z.E. je přibližně 300 km, v závislosti na použití a konfiguraci baterie. Baterie představují při pořízení elektrického vozidla tu nejnákladnější položku. Renault Trucks nabídne různé možnosti dojezdu vozidla, které budou přizpůsobeny potřebám zákazníků, a to při zachování vysokého užitečného zatížení a ekonomické konkurenceschopnosti modelu.

Díky stejnosměrnému dobíjecímu proudu mohou být lithium-iontové baterie vozidel Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E. plně nabité během jedné až dvou hodin, pomocí konektoru Combo CCS s výkonem 150 kW. Pro noční nabíjení střídavým proudem je doba úplného nabití 300 kWh baterie 12 hodin. V tomto případě je naprosto dostačující třífázová zásuvka na 380 V a 32 A.

Projekt FALCON

Přestože Renault Trucks považuje elektromobilitu již delší dobu za odpověď na problémy s kvalitou ovzduší a hlukem ve městech, u dálkové dopravy je francouzský výrobce přesvědčen, že nafta zůstane dominantní formou energie po mnoho dalších let. Renault Trucks proto pokračuje ve svém výzkumu v oblasti zvyšování energetické účinnosti vozidel se vznětovým motorem a na veletrhu představí podrobnosti o svém výzkumném projektu FALCON (Flexibilní a aerodynamický nákladní automobil pro nízké náklady).

Limitovaná edice T High Renault Sport Racing

K vidění bude i nová limitovaná edice Renault Trucks, konkrétně T High Renault Sport Racing, která je omezená na pouhých sto vozidel s výrazně sportovním vzhledem.

Připraveny budou i simulátory, kde si návštěvníci budou moci vyzkoušet jízdu na rallye, a to včetně fyzických pocitů, protože simulátory budou vybaveny i helmami pro virtuální realitu a sedadly namontovanými na válcích.

Na stánku budou přítomni také poradci z oblasti finančních služeb společnosti Renault Trucks, kteří v případě zájmu nabídnou zákazníkům personalizovaná řešení financování a pojištění.

(lan)

Foto: Renault Trucks

spinner