DAF rozšiřuje svou nabídku vozidel pro stavebnictví

DAF rozšiřuje svou nabídku vozidel pro stavebnictví

Společnost DAF Trucks rozšířila v dubnu svou nabídku o řadu nových konfigurací vozidel včetně podvozku 8 × 4 se dvěma poháněnými tandemovými nápravami a zadní řízenou vlečenou nápravou. Představila také 10tunovou přední nápravu vlastní konstrukce a zcela novou 7,5tunovou zadní vlečenou nápravu.

„Rok 2018 byl pro společnost DAF historickým mezníkem,“ uvedl při představení novinek ve španělské Malaze Richard Zink, ředitel marketingu a prodeje a člen představenstva DAF Trucks. „Ukončili jsme rok jako druhá největší značka nákladních vozidel v Evropě s tržním podílem 16,6 % v kategorii těžkých vozidel. Byli jsme jedničkou na sedmi trzích, vyrobili jsme rekordní počet 67 tisíc vozidel a opět jsme se stali importérem číslo jedna v Německu, které představuje největší trh nákladních vozidel v Evropě. Navíc je společnost DAF v Evropě již řadu let silným lídrem na trhu tahačů,“ dodal. A společnost podle něj plánuje další růst.

Nová, 10tunová přední náprava

Vedle stávajících předních náprav s nosností 7,5 tuny, 8 tun a 9 tun se od druhé poloviny letošního roku objeví v nabídce také 10tunová přední náprava pro modely CF a XF. Jedná se o důležitou opci zejména pro stavebnictví, kde bývá velmi zatížená přední část vozidla – například pokud jsou jeřáb nebo hydraulická ruka umístěny za kabinou. Nová, 10tunová přední náprava je odpružena listovými pružinami se třemi listy. Eliminuje se tak riziko přetížení v důsledku částečného zatížení při nevhodném rozložení nákladu. Nová, 10tunová přední náprava je k dispozici pro modely CF a XF v konfiguracích s jednou přední nápravou a motorem PACCAR MX-11 nebo MX-13.

7,5tunová vlečená náprava s jednomontáží

Společnost DAF představila také novou 7,5tunovou vlečenou nápravu s jednomontáží. Vyznačuje se novou konstrukcí, nosná část nápravy je odlévaná. Má větší tuhost a je robustnější, i když byla její hmotnost snížena o 10 kilogramů. Statická nosnost nápravy se zvýšila o celých 25% na 26 tun. To je důležité, pokud je většina zatížení během nakládky a vykládky krátkodobě na poslední zadní nápravě. Nová 7,5tunová vlečená zadní náprava nalezne své uplatnění při dopravě ve stavebnictví u vozidel s nástavbou určených pro méně těžké práce. Typickými příklady jsou například natahováky kontejnerů nebo přeprava stavebního materiálu, kdy je vozidlo vybaveno jeřábem umístěným na zadní části za nástavbou.

Poháněná tandemová náprava pro modely CF a XF

Pro vozidla 6 × 4 a 8 × 4 modelové řady CF a XF, která často jezdí v terénu a vyžadují větší trakci, nabízí společnost DAF tandemové poháněné nápravy s nízkými nároky na údržbu. První je varianta SR1132T, 19tunová tandemová náprava bez kolových redukcí, odpružená listovými pružinami a vybavená kotoučovými nebo bubnovými brzdami.

Pro těžší dopravu nabízí společnost DAF 21tunovou a 26tunovou variantu nápravy bez kolových redukcí. Tato tandemová náprava s označením SR1360T je vybavena kotoučovými brzdami a pneumatickým odpružením a montuje se na tahače a podvozky se třemi a čtyřmi nápravami.

Pro těžkou přepravu má společnost DAF k dispozici také 21tunovou a 26tunovou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi: jde o variantu s označením HR1670T, která může být odpružena listovými pery a je vybavena bubnovými brzdami. Toto provedení je vhodné nejen pro těžký provoz, ale rovněž je možné je využít pro terénní aplikace.

Rozšířená nabídka podvozků

Vedle nové řady náprav doplnila společnost DAF svou nabídku také o mnoho nových konfigurací podvozků. Novou konfigurací v portfoliu čtyřnápravových vozidel s jednoduchými a dvojitými nápravami je podvozek FAW, který bude z výrobního závodu k dispozici koncem letošního roku. Jde o čtyřnápravový podvozek CF nebo XF. Zadní „tridem“ se skládá z tandemové poháněné nápravy SR1360T bez kolových redukcí nebo z tandemové poháněné nápravy HR1670T s kolovými redukcemi a z řízené vlečené zadní nápravy umístěné za tandemovou nápravou.

Celková hmotnost nového podvozku 8 × 4 FAW je 37 tun a díky vlečené zadní nápravě s ním lze velmi přesně manévrovat. Poloměr otáčení je přibližně pouhých 7,8 metru, takže varianta 8 × 4 FAW se hodí pro přepravu velkých nebo těžkých nákladů na staveništích, kde je relativně málo místa.

Nový model CF 10 × 4

Společnost DAF nyní ve spolupráci s partnerskou nizozemskou společností Estepe nabízí sklápěč CF 10 × 4 pro velmi těžké provozní podmínky. Je vybaven dvěma řízenými 10tunovými předními nápravami, hydraulicky řízenou 10tunovou vodicí nápravou (kterou lze také zvednout) a tandemovou poháněnou nápravou HR1670T s kolovými redukcemi a pneumatickým odpružením.

Tahač 8 × 4 s nápravou tridem

Tahač pro těžkou přepravu XF FTM poslední generace má konfiguraci podvozku 8 × 4 s tandemovou poháněnou nápravou SR1360T nebo HR1670T a řízenou vodicí zadní nápravou. Dohromady tvoří nápravu tridem. Působivý model XF je ideální pro speciální aplikace přepravy, kde mohou v soupravě dosáhnout celkové hmotnosti až 120 tun. Využití jednoduché přední nápravy a tří zadních náprav znamená, že lze plně využít zatížení náprav, aniž by došlo k překročení zákonem povolených zatížení náprav.

Podvozek XF 8 × 2 se dvěma řízenými předními nápravami

FAX je konfigurace podvozku 8 × 2 se dvěma řízenými předními nápravami (8 nebo 9 tun) a s řízenou vlečenou zadní nápravou (7,5 tuny) za poháněnou nápravou. Tato verze je již dostupná jako model CF a nyní ji lze objednat také jako model XF. Obdobně jako u srovnatelného modelu CF i model XF FAX zaručuje celkovou hmotnost vozidla až 37 tun.

Jeho řízená vlečená zadní náprava poskytuje maximální manévrovatelnost.

LF a CF Construction

Společnost DAF bude nadále nabízet modely Construction řad LF a CF, zvláště pro vozidla, která pravidelně jezdí v terénu. Modely Construction charakterizuje specificky navržený nárazník a mřížka chladiče, nájezdový úhel 25° a více než dostatečná světlá výška 32cm (LF), respektive 40cm (CF). To znamená, že s nimi lze jezdit i v těžkém terénu. Navíc jsou všechny modely DAF Construction vybaveny tři milimetry silným ochranným ocelovým krytem chladiče. Speciální schůdek za kabinou a madlo na střeše modelu CF Construction umožňují rychle a snadno nahlédnout do nástavby s nákladem nebo zkontrolovat náklad.

Model CF Construction je dostupný jako tahač 6 × 4 FTT nebo podvozek 6 × FAT a 8 × 4 FAD. Všechny varianty jsou vybaveny tandemovou poháněnou nápravou. Model FAD je verze se dvěma řízenými předními nápravami. CF Construction mají ve standardní výbavě speciální terénní režim převodovky TraXon, který umožňuje optimální řazení v náročném terénu.

Pohonné soustavy DAF

Maximální točivý moment při nízkých otáčkách typický pro pohonné soustavy PACCAR poslední generace nachází uplatnění i u vozidel pro stavebnictví. Maximální točivý moment robustního motoru PACCAR MX-11 o zdvihovém objemu 10,8 litru a motoru PACCAR MX-13 o zdvihovém objemu 12,9 litru v modelech DAF CF a XF (s výkony 220 kW/ / 299 k až 390 kW / 530 k) mají špičkový výkon při otáčkách motoru nižších než 1000 min-1. V kombinaci s automatizovanými převodovkami TraXon poslední generace, s 12 a 16 převodovými stupni, zaručují vynikající výkon za všech okolností. Vozidla DAF CF jsou také k dispozici s 6,7litrovým motorem PACCAR PX-7 o výkonu 172 kW / 234 k až 239 kW / 325 k.

Vozidla v řadě LF pohání výkonný čtyřválcový motor PACCAR PX-4 o zdvihovém objemu 3,9 litru, motor PACCAR PX-5 o zdvihovém objemu 4,5 litru a šestiválcový motor PACCAR PX-7 o zdvihovém objemu 6,7 litru, jejichž výkony se pohybují v rozsahu od 115 kW / 156 k do 239 kW / 325 k. Nabídka převodovek je působivá: k dispozici jsou 5-, 6-, 9- nebo 12stupňové převodovky, manuální, automatizované nebo plně automatické – je možné volit optimální poháněcí soustavu pro všechny typy provozu.

Rozsáhlé služby

Společnost DAF poskytuje pro dopravce také specifické služby, jako jsou smlouvy na opravy a údržbu DAF MultiSupport, pro stavební vozidla. Nově se v nabídce objevuje balíček Uptime.

(lan)

Foto: DAF

spinner