BGL chce přísnější pravidla, než navrhuje Evropská komise

BGL chce přísnější pravidla, než navrhuje Evropská komise

Spolkový svaz nákladní dopravy a logistiky (BGL) požaduje omezení kabotáže na dva dny a současně stanovení maximálního měsíčního limitu pro kabotážní přepravu v celé Evropské unii. Minulý týden o tom informovalo Sdružení ČESMAD Bohemia.

Německý svaz tak reaguje na nově připravovaný silniční balíček, v němž Evropská komise plánuje pravidla pro kabotáž naopak uvolnit, mimo jiné i jejím prodloužením na pět dnů. BGL v reakci na návrh komise tvrdí, že nová pravidla by umožnila kabotáž zneužít a učinila by z ní systematickou formu dopravy, zatímco prvoplánově má sloužit jako nástroj politiky životního prostředí, který má zabránit výjimečným jízdám prázdných vozidel. Německý svaz nákladní dopravy si také všímá kabotáže nákladních vozidel do 3,5 tuny celkové hmotnosti. Dopravci těchto vozidel nepodléhají tak přísným pravidlům jako kamionová doprava a svaz žádá o jejich zpřísnění.

Svaz BGL upozorňuje například na to, že řidiči vozidel s hmotností do 3,5 tuny se na území cizích států zdržují neomezeně dlouhou dobu bez nutnosti návratu domů, přespávají v kabinách vozidel a nemusejí mít licence dokládající jejich odbornou kvalifikaci a spolehlivost.

(lan)

www.prodopravce.cz

spinner