Šlesvicko-Holštýnsko podpoří další investice v kielském přístavu

Šlesvicko-Holštýnsko podpoří další investice v kielském přístavu

Kielský přístav investuje do překladu zboží, nových ekologických technologií a přesunu toku zboží na železnici. Kiel každoročně odbaví více než sedm milionů tun zboží a přes dva miliony cestujících.

Státní tajemník na ministerstvu hospodářství, dopravy a cestovního ruchu spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko Thilo Rohlfs při návštěvě přístavu řekl: „Potvrdilo se mi, že kielský námořní přístav je velmi dobře vybavený a vedený a má značný rozvojový potenciál. Šlesvicko-Holštýnsko jej bude dále podporovat, aby byl v budoucnu ještě úspěšnější.“ Předseda představenstva přístavní společnosti Seehafen Kiel Dirk Claus hosta informoval o chystaných investičních projektech – přípravě speciální zóny pro nákladní a osobní automobily u východní části přístavu, výstavbě třetí seřaďovací koleje na Švédském nábřeží a vybavení Norského nábřeží zařízením pro zásobování lodí elektrickou energií ze břehu.

Přístavní společnost chce nově upravit příjezd vozidel k východnímu přístavišti. Počítá se zbouráním části bývalého obilného překladiště, kde vznikne dostatečný prostor pro řazení nákladních i osobních vozidel před samotným vjezdem do přístavních terminálů. Odpadnou tak obtěžující kolony, které zatěžují nejen samotné odbavení v přístavu, ale i provoz v okolí. Práce na speciální zóně započnou ještě letos v létě a dokončeny budou na jaře 2019. Ulehčí se tak příjezdu k trajektům DFDS, ale i vozidlům s dřevařskou produkcí SCA a Iggesund Paperboard. Projekt za sedm milionů € vedle stržení staré haly zahrnuje i nový systém pozemního odbavení, hloubení, silniční práce i zřízení nového osvětlení. Pozemek bude mít plochu 2,8 hektaru. Napojení na silniční komunikace k východnímu obchvatu zůstane zachováno.

Pro zvýšení výkonnosti kombinované dopravy (loď/železnice) bude posíleno seřaďovací nádraží Kiel-Meimersdorf, a to díky podpoře ze spolkového dotačního programu na výstavbu spojení námořních přístavů s německým vnitrozemím. Nově bude možné odbavovat vlaky o délce až 740 metrů. Při vjezdu do terminálu na Švédském nábřeží bude instalována třetí kolej. Stavební práce na projektu za 1,25 milionu € budou dokončeny ještě v letošním roce. „Ekologická koncepce přístavu Kiel počítá s tím, že v budoucnu převedeme co největší počet přeprav z a do vnitrozemí ze silnice na železnici. Výstavba nové železniční infrastruktury je proto zcela nezbytná,“ dodal Dirk Claus. V loňském roce bylo v Kielu poprvé přeloženo na železnici více než 30 tisíc návěsů a kontejnerů.

Třetím podporovaným projektem je vybavení Norského nábřeží zařízením na zásobování lodí elektřinou ze břehu. Ještě letos bude možné trajekty společnosti Color Line během postoje v přístavu zásobovat stoprocentně ekologickým elektrickým proudem. Investice si vyžádá jeden milion €. „Jde o pilotní projekt. V budoucnu budou stejná zařízení také na Švédském nábřeží a u terminálu pro výletní turistické lodě na Baltském nábřeží,“ řekl Dirk Claus.

(mm)

Foto: Port of Kiel

spinner