​Přístav Rostock chce být pro české firmy branou do Baltu

​Přístav Rostock chce být pro české firmy branou do Baltu

10.10. - Přístav Rostock patří k nejdůležitějším a s objemem překládaného zboží i k největším přístavům na jihu Baltského moře. Velmi intenzivně se rozvíjí především trajektová doprava a překládka kontejnerů. Nabídka služeb tohoto přístavu a informace o jeho dalším rozvoji byly hlavním tématem setkání s českými partnery a zákazníky, které se uskutečnilo na půdě Česko-německé obchodní a průmyslové komory v Praze.

Severoněmecký Rostock je ideálním přístavem pro obchodování se skandinávskými zeměmi, zejména Dánskem, Švédskem a Finskem. Má velmi dobré spojení s vnitrozemím a to jak po silnici, tak po železnici. „Po dokončení dálnice D8 bude mít ČR s tímto přístavem dálniční spojení,“ připomněl Gernot Tesch, jednatel společnosti Hafen-Entwicklungsgesselschaft Rostock mbH. Podle jeho slov postihla v 90. letech minulého století tento přístav krize, jen velmi těžko odolával konkurenci a jeho osud byl velmi nahnutý. „Zejména díky příchodu nových firem do tohoto regionu se podařilo krizi překonat a poslední roky přístav zaznamenává rostoucí překládku zboží,“ pokračoval Gernot Tesch.

Samozřejmě nutné byly také investice do nových technologií, zejména pak do kontejnerového terminálu. Dnes terminál pro kombinovanou přepravu týdně odbaví více než 30 plně naložených vlakových souprav. Ty pak směřují nejen do dalších německých hospodářských center jako je Duisburg, Hamburk či Karlsruhe, ale také do Verony či do Brna. „Výhodou našeho přístavu je to, že máme dostatek rozvojových ploch a můžeme investovat do dalšího rozšíření našich služeb,“ upozornil dále jednatel přístavní správy. I v blízké budoucnosti budou pro Rostock klíčové linky do skandinávských přístavů, jako jsou švédský Trelleborg či finské Hanko a Rauma.

(tj)

spinner