Přístav Hamburk úspěšně testuje LNG generátory

Přístav Hamburk úspěšně testuje LNG generátory

Hamburk pokračuje ve vylepšování kvality ovzduší v přístavu. Inovativní technologie vyvinutá přímo ve městě zajistí alternativní dodávku elektrické energie pro velké kontejnerové lodě, které by jinak proud při postoji vyráběly vlastními dieselovými generátory.

Společnost Becker Marine Systems vyvinula vlastní mobilní generátor LNG PowerPac® a společně s partnery – rejdařstvím Hapag-Lloyd a hamburským přístavním a logistickým podnikem HHLA – testuje zařízení v rámci pilotního projektu spuštěného počátkem letošního roku.

Generátor poháněný LNG zásobuje „ekologickou“ elektřinou kontejnerové lodě Hapag-Lloyd zakotvené u kontejnerového terminálu HHLA Burchardkai (CTB). Prototyp byl během letních měsíců úspěšně opakovaně testován, když dodával elektrický proud gigantickým kontejnerovým plavidlům s kapacitou 20 tisíc TEU. Cílem je přispět ke zlepšení ovzduší v hamburském přístavu.

Becker Marine Systems a její dceřiná společnost Hybrid Port Energy (HPE) stojí za kompaktním generátorovým systémem LNG PowerPac®, jehož rozměry dosahují dvou 40‘ kontejnerů. Jednotku tvoří nádrž na zkapalněný zemní plyn LNG a samotný generátor. Jakmile loď dorazí na svou přidělenou pozici pro postoj v přístavu, kontejnerový portálový jeřáb přemístí na zadní část paluby z nábřeží mobilní LNG generátor o výkonu 1,5 MW. Zařízení je poté napojeno na elektrickou soustavu lodi a může ji zásobovat elektřinou pro veškeré provozní činnosti. Díky této instalaci se podařilo množství škodlivých emisí (oxidu siřičitého, pevných částic a oxidu dusného) snížit na minimum, respektive úplně odstranit.

„Můžeme bezpečně říci, že pilotní fáze představuje naprostý úspěch. Děkujeme našim partnerům za skvělou spolupráci. Generátor Becker LNG PowerPac® je přímočaré řešení pro odstranění nebezpečných emisí skleníkových plynů v přístavu a má značný potenciál pro mezinárodní rozšíření. Jednáme s řadou dalších evropských i čínských přístavů a jsme přesvědčeni, že novinka se na trhu dokáže prosadit,“ řekl předseda představenstva Becker Marine Systems Dirk Lehmann. Německé spolkové ministerstvo dopravy a digitální infrastruktury velkoryse podpořilo vývoj nové technologie v rámci vládního programu rozvoje mobility a využívání alternativních paliv. Parlamentní státní tajemník při spolkovém ministerstvu dopravy Enak Ferlemann k tomu podotkl: „Kontrola znečištění ovzduší je velmi důležitá, zvláště v přístavech, které se nacházejí v hustě obydlených aglomeracích. Podporujeme trvale udržitelný rozvoj, alternativní zdroje energie a inovativní řešení, jako je právě využití LNG generátoru při modernizaci námořní dopravy a v boji za zlepšení životního prostředí.“ „Jako globálně působící společnost s domovskou základnou v Hamburku máme obrovskou radost, že můžeme podpořit tyto testy. Dodávky elektřiny z přístavních zdrojů jsou důležitou součástí našeho intenzivního úsilí nastavit naše podnikání ještě více podle principů trvale udržitelného rozvoje,“ dodal člen představenstva rejdařství Hapag-Lloyd Anthony J. Firmin.

HHLA působí jako expertní partner pilotního projektu již od přípravné fáze v roce 2016. Největší hamburský provozovatel terminálů definoval technické a procesní požadavky na odbavení lodí a nasazení generátoru Powerpac v terminálu CTB. Člen představenstva HHLA Jans Hansen uvedl: „Jsme rádi, že jsme mohli přispět našimi rozsáhlými zkušenostmi. Tento pro Hamburk důležitý pilotní projekt se ukazuje jako velmi úspěšný. Nasazení generátorů PowerPac může být hladce integrováno do našich terminálových operací.“

(mm)

Foto: Powerpac Becker Mmarine Systems

spinner