​Přístav Antverpy posiluje spojení s Německem

​Přístav Antverpy posiluje spojení s Německem

V roce 2016 bylo mezi belgickým přístavem Antverpy a Německem přepraveno 68,1 milionu tun zboží. Meziročně to představuje nárůst o čtyři miliony tun, resp. 6,1 procenta. Druhý největší evropský námořní přístav tak posiluje svou pozici jako důležitého centra pro německý obchod a průmysl. Silniční nákladní přeprava mezi Antverpami a Německem vzrostla, pokud jde o tonáž, o 4,3 procenta, v případě vnitrozemských vodních cest činil růst 7,3 procenta a u železnice 8,3 procenta.

Ačkoli kamiony nadále vedou žebříček mezi jednotlivými druhy dopravy podílejícími se na spojení přístavu s Německem, je patrná postupná ztráta podílu v pomyslném koláči: na silniční nákladní dopravu připadlo 46,1 procenta (2015: 46,9 procenta), na vnitrozemskou vodní dopravu po Rýnu 36,7 procenta (2015: 36,3 procenta) a na železnici 17,2 procenta (2015: 16,8 procenta). Jednoznačným záměrem je dosáhnout v budoucnu dalšího přesunu toku zboží ze silnice na železnici a říční dopravu. Vše závisí na zlepšení železniční a říční infrastruktury.

Sázka na multimodální spoje se ukazuje jako správná

„V následujících letech očekáváme celkový nárůst nákladního provozu mezi antverpským přístavem a Německem. Současná čísla potvrzují, že naše sázka na rozvoj multimodálních spojů je krok správným směrem,“ uvedl zástupce správy přístavu Antverpy pro Německo Dieter Lindeblatt. Správa podporuje vytváření regionálních center, kde je konsolidováno zboží pocházející z různých vnitrozemských destinací. Snahou je dosáhnout maximální efektivity stávající infrastruktury. Ve spolupráci s Centrem pro logistiku v Prienu provádí přístavní správa průzkum zájmu mezi zákazníky v Bavorsku a v Antverpách o zřízení stálého denního železničního spojení mezi antverpským přístavem a Mnichovem, resp. dalšími průmyslovými, obchodními a logistickými centry v Bavorsku. 

(red)

spinner