Hapag-Lloyd nasadí „chytrou loď“ Guayaquil Express

Hapag-Lloyd nasadí „chytrou loď“ Guayaquil Express

Rejdařství Hapag-Lloyd v Hamburku slavnostně pokřtilo novou velkokapacitní kontejnerovou loď Guayaquil Express (10 500 TEU). Kmotrou plavidla byla Christiane Kühneová, manželka majoritního vlastníka a čest-ného prezidenta koncernu Kühne + Nagel Klause-Michaela Kühneho. Ceremoniálu se dále zúčastnili starosta Hamburku Olaf Scholz a předsedkyně představenstva přístavního podniku Hamburg Hafen und Logistik Angela Titzrathová.

„Křest je symbolem úzkého sepětí s naším domovským přístavem. Guayaquil Express bude mít domovský přístav právě v Hamburku,“ uvedl předseda dozorčí rady Hapag-Lloyd Michael Behrendt. „Pro nás je Guayaquil Express chytrou lodí. Je to dokonalý příklad toho, jak efektivně lze čelit ekonomickým výzvám,“ dodal předseda představenstva rejdařství Habben Jansen.

Stavba Guayaquil Express byla objednána v roce 2015 v jihokorejských loděnicích Hyundai Samho Heavy Industries. Loď je určena pro spoje mezi Evropou a Jižní Amerikou. S délkou 333 metrů a šířkou 48 metrů dokáže proplout i rozšířeným Panamským průplavem. Hapag-Lloyd přírůstkem do flotily potvrzuje vedoucí pozici v obchodu s Latinskou Amerikou. Po sloučení s kontejnerovými aktivitami CSAV v roce 2014 patří německý podnik k lídrům tohoto segmentu trhu.

Nová plavidla nahrazují vyřazovaná starší

Za pozornost stojí fakt, že Hapag-Lloyd na rozdíl od některých konkurentů nezvyšuje tonáž flotily, ale nahrazuje dvě starší plavidla novějšími jednotkami. Tyto podstatně efektivnější lodě nasadí na trasách mezi severní Evropou a západním pobřežím Jižní Ameriky, přičemž trh nebude pod tlakem navyšování přepravních kapacit. Stejně jako ostatní kontejnerové lodě z objednané série je Guayaquil Express pojmenovaný podle přístavu v Jižní Americe, aby provozovatel zdůraznil těsné vazby s regionem.

Každá z pěti nových lodí má 2100 přípojek pro kontejnery s kontrolovanou teplotou. Chlazení je důležité pro přepravu snadno zkazitelného zboží, jako je ovoce, zelenina, maso, ryby, případně léčiva – právě tyto komodity patří mezi významné položky latinskoamerického exportu. Plavidla nasazují laťku velmi vysoko, pokud jde o standardy v oblasti ochrany životního prostředí a úsporu paliva. Hlavní pohonná jednotka je extrémně účinná a produkuje nízkou úroveň škodlivých emisí. Efektivitě provozu napomáhá optimalizovaný hydrodynamický tvar trupu.

Všech pět jednotek nové série bude plout pod německou vlajkou, klasifikační společností je DNVGL. Přepravní kapacita dosahuje 123 500 tun, přičemž kontejnery lze uložit až do 19 řad vedle sebe. Maximální ponor lodi činí 14 metrů, vzdálenost od kýlu na vrcholu nástavby dosahuje 63,5 metru. Guayaquil Express bude nasazen v rámci služby SWX, která najíždí následující přístavy: Hamburk, Antverpy, Le Havre, Caucedo, Cartagena, Manzanillo/PA, Buenaventura, Callao, Puerto Angamos a Valparaíso. 

(tj)

spinner