​Antverpy vybraly projekty pro lepší spojení s vnitrozemím

​Antverpy vybraly projekty pro lepší spojení s vnitrozemím

18.12. - Přístav Antverpy investuje v následujících třech letech 1,4 milionu € do projektů zaměřených na zefektivnění nákladního spojení s evropským vnitrozemím. Pro finanční podporu bylo vybráno celkem sedm projektů, díky kterým by se měl počet jízd kamionů snížit až o 250 tisíc ročně. Vlámská vláda připravuje pro antverpskou přístavní správu nové výběrové řízení, na jehož základě podpoří částkou dalších 1,4 milionu € projekty pro plynulejší dopravu v Antverpách i jejich okolí. 

Antverpský přístavní radní Marc Van Peel k tomu dodal: „Je třeba vsadit na ekologičtější druhy dopravy, které přetížené silnici citelně uleví. Efektivní a trvale udržitelná mobilita je prioritou rozvoje Antverp. Přístavní správa bude podporovat projekty partnerství veřejného a soukromého sektoru, které přispějí ke zlepšení dopravní situace v přístavu, ve městě i v celém regionu.“

Sedm projektů, jež získají finanční podporu, bylo vybráno na základě soutěže vypsané přístavní správou počátkem letošního roku. Antverpy vyzvaly uchazeče, aby „přišli na trh s novými řešeními pro trvale udržitelnou mobilitu, případně vylepšeními pro stávající odbavení námořního obchodu.“ Pro každý vybraný projekt je připravena tříletá podpora do celkové výše 200 tisíc €.

Seznam vybraných projektů:

1) DP World (železnice)

Provozovatel terminálu DP World se zaměří na vylepšení stávajících železničních spojení a zpřístupnění nových železničních služeb, mimo jiné nového spojení do Stuttgartu jako smysluplné alternativy pro německý automobilový průmysl. DP World si sám stanovil za cíl zvýšit podíl železnice na svých přepravách na 10 procent do roku 2020. Projekt sníží počet jízd kamionů o 50 tisíc ročně.

2) Delcatrans (vodní doprava)

Poskytovatel multimodálních logistických služeb Delcatrans vyvíjí ve svém říčním terminálu ve Wielsbeke platformu pro přepravu chladírenských kontejnerů. Západní Flandry jsou důležitým evropským centrem, odkud jsou hluboce zmrazené potraviny přepravovány přes Antverpy do celého světa. Využití říčních plavidel pro přepravu z a do Antverp ušetří ročně jízdu 5400 kamionů.

3) Hakka NV (redukce jízd prázdných kamionů)

Hakka NV provozuje digitální platformu pro silniční nákladní dopravu. Společnost do svého řešení zahrne aplikaci pro identifikaci vracejících se prázdných kamionů a zajistí jim vytížení i pro zpáteční jízdu. Zefektivnění provozu přinese ročně úsporu 120 tisíc jízd.

4) Port-Liner Holding (stavba hybridních říčních lodí)

Nizozemská Port-Liner se specializuje na říční plavidla s „nulovými emisemi“. Společnost postaví pět hybridních lodí pro nasazení mezi Antverpami a intermodálním terminálem De Kempen v jižním Nizozemsku. Nové řešení ulehčí silnicím o 23 tisíc jízd kamionů ročně.

5) Danser (inovace ve vnitrozemské vodní dopravě)

Danser, jeden z největších intermodálních operátorů v Evropě, přichází na trh dokonce se dvěma inovativními projekty pro říční dopravu: ročně ušetří až 26 tisíc jízd kamionů díky aplikaci paprskovitého distribučního systému na kanálu Brusel-Šelda a koridorového systému mezi severní Francií a Antverpami.

6) Euroports Inland Terminals (přímý železniční spoj do Lutychu)

Euroports Inland Terminals, člen skupiny Europort, zavede nový železniční spoj mezi Antverpami a Lutychem. Od ledna 2018 bude jezdit s frekvencí dva odjezdy týdně. Roční úspora jízd kamionů dosáhne 16 200.

7) Slovak Shipping and Ports (přímý železniční spoj do Bratislavy)

Slovak Shipping and Ports je slovenský operátor kontejnerových terminálů. Ve druhé polovině roku 2018 podnik nabídne smíšené vlaky tvořené vozy pro intermodální i konvenční náklad. Dvakrát týdně spojí Bratislavu a Antverpy, v případě úspěchu počítá s posílením až na pět odjezdů týdně. Nové efektivní spojení belgického přístavu se střední a východní Evropou ušetří kolem 6000 jízd kamionů ročně.

(tj)

spinner