Aktuality ze světa 19

Aktuality ze světa 19

12.8. - Rejdařství Hyundai Merchant Marine (HMM) se tak stává partnerem Maersk Line a MSC. Spolupráce začne fungovat od dubna 2017. Partneři už podepsali závaznou dohodu o vstupu. Tím byly splněny v rámci nezbytné restrukturalizace všechny dohodnuté podmínky s poskytovateli úvěrů. Jelikož se Hanjin Shipping jako HMM nachází ve finančních potížích, v tomto se společných akcí neúčastnil s ohledem na potřebu zvýšení likvidity. Rejdařství prodalo svůj 21,3 procentní podíl na mezinárodním terminálu Tan Cang-Cai Mep (TCIT) ve Vietnamu podniku Hanjin Transportation Co, který je rovněž součástí koncernu Hanjin. Tím mělo přibýt do pokladny kolem 23 miliard KRW (= 18 milionů €).

DHL dodává balíky v SRN do 21 hodin. Od poloviny července mají všichni příjemci v Německu možnost zvolit si dodání balíků ve večerním čase do 21 hodin. Tím si zákazníci sami zvolí, kdy přesně chtějí balík převzít. Toto bylo doposud možné jen ve velkých centrech. Zákazníci v zásilkovém obchodě si mohou přímo při objednávce zvolit dodání v dvouhodinovém rozsahu mezi 18 a 21 hodinou. Tato možnost je zvlášť zajímavá například v online obchodě s potravinami.

Konkurence na rakouské dráze funguje. Podíl soukromých dopravců na nákladní železniční dopravě v Rakousku se v roce 2015 ještě zvýšil. Sdělila to Maria – Theresia Röhslerová, šéfka regulačního úřadu Schienen – Kontrol. Podle ní představovali konkurenti státní nákladní dráhy RCA 23,6 procent dopravních výkonů (2014: 21,4). Na úseku dopravních tržeb se jejich podíl dokonce rovnal 27 procentům ( 2014: 26,2). Rakouské dopravní politice přichází tento vývoj vhod. Ta chce podíl železnice a kombinované dopravy v nadcházejících letech výrazně zvýšit.

Mercedes sází na tisk dílů digitalizací 3-D. Výrobce nákladních automobilů Mercedes-Benz LKW zavádí tiskový výrobní proces přes „3-D-Drucker“ pro díly z umělé hmoty. Podnik informoval v minulých dnech, že od září bude možno objednávat a dodávat 30 dílů přes tiskárnu 3-D „rychle, hospodárně a v libovolném počtu kusů stisknutím knoflíku“. Šéf marketingu Andreas Deuschle ujišťoval, že výrobce nastoluje při náhradních dílech 3-D stejné měřítko pokud jde o spolehlivost, funkčnost, životnost a hospodárnost jako při tradiční výrobě. Podnik plánuje tuto formu zhotovování dále rozšiřovat, protože tisk dílů je hospodárnější. Nasazeny budou přístroje výrobce Hewlett-Packard (HP) z USA. Konkurent BMW již díly 3-D integroval do sériové výroby a bude použití dále rozšiřovat.

Gartner Spedition jezdí intermodálně z Rakouska do Karlsruhe v SRN. Logistická skupina Gartner z Lambachu zavedla pravidelné intermodální spojení mezi sídlem firmy v Rakousku a německým Karlsruhe. Vlak jezdí kyvadlově dvakrát v týdnu a disponuje kapacitou 38 až 40 kombi-zásilek (Full Truck Loads/FTL). Dříve spíše nepopulární terminál na horním Rýnu má pro operátora velkou přednost třeba vůči Mannheimu, Stuttgartu či Ulmu: nabídnutá kapacita umožňuje zachovat časová okna pro překlad podle přání. Týká se to i situace při případném zpoždění vlaku. Zatímco Gartner jako operátor také přistavuje vagóny, trakce byla zakoupena od rakousko-maďarského drážního podniku Gysev Cargo. S ním Gartner spolupracuje též v jiných relacích. Gartnerova skupina je aktivní v kombinované dopravě od roku 2003. Ročně přepravuje kolem 25 tisíc FTL.

Švýcarská dráha SBB Cargo pracuje na zvýšení přesnosti. Zvláštní pracovní skupina se začala u švýcarského podniku železniční dopravy SBB Cargo zabývat zlepšováním přesnosti. Cílem ve vnitrozemské dopravě je 78 procentní přesnost, které dosud ještě nebylo dosaženo. Skupina kromě jiného ověřuje, zda je k dispozici dostatek zdrojů pro „systémově relevantní“ vlaky, jejichž přesnost má vliv na další spojení v osobní a v nákladní dopravě. Přitom se kontroluje plánovaný proběh vlaků na klíčových spojeních. Mezi disponováním vlaků a vedením infrastruktury se každý večer určují priority a zadávají se do systému „Alea“ pro odpovědné pracovníky. U SBB Cargo platí vlaky jen tehdy za přesné, když odchylka od jízdního řádu činí méně než dvě minuty. Na to také podnik upozorňuje. Požadavek na přesnost je tak vyšší než u jiných drah. Přesnost bude také na určených stanicích systematicky měřena. K cílům podniku k 1. lednu 2018 patří přesnost na straně zákazníků.

(kla)

spinner