Pražské letiště očekává nejrušnější letní sezonu ve své historii

Pražské letiště očekává nejrušnější letní sezonu ve své historii

Více než pětiprocentní meziroční nárůst v počtu odbavených cestujících očekává v rámci letošní letní sezony Letiště Praha. V červenci a srpnu by dokonce mohly podle odhadů projít letištěm měsíčně až dva miliony odbavených cestujících, což je nejvíc v jeho historii.

Na provozně nejvytíženější období v roce se Letiště Praha připravilo řadou novinek v provozu i novými službami, které mají především zajistit komfort pro cestující a přispět k dílčímu navýšení kapacit.

„V rámci letní sezóny, tedy od dubna do října, očekáváme, že odbavíme přibližně o 640 tisíc cestujících více než vloni. To by znamenalo více než pětiprocentní nárůst. Dostaneme se tak na maximální možné kapacity letiště, na což můžeme reagovat už jen dílčími úpravami v rámci stávající infrastruktury. Definitivně bude možné nedostatečné letištní kapacity vyřešit až s realizací našich dlouhodobých rozvojových plánů,“ řekl předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř.

Nové nástupní mosty i odbavovací přepážky

Na Terminálu 1 byla dokončena rekonstrukce tří odbavovacích čekáren s novými nástupními mosty, a to včetně jedné nové nástupní čekárny opatřené novým nástupním mostem navíc. Díky tomu bude možné odbavit denně až šest středně traťových letadel navíc, což může představovat navýšení kapacity odbavených cestujících až o tisícovku denně. Rekonstrukce celkem tří odletových čekáren a nástupních mostů na Terminálu 1, včetně veškerých stavebních prací na letištní ploše a terminálové budově, si vyžádala investici v celkové výši přibližně 121 milionů Kč.

Dále na Terminálu 1 vzniklo v uplynulých měsících celkem osm nových odbavovacích přepážek, které jsou již v plném provozu. Ty navýšily kapacity odbavení nejen na dálkových letech, kterých na Letišti Praha přibývá. Vybudování nových přepážek si vyžádalo investici v celkové výši 34 milionů Kč. V následujících několika měsících vznikne dvanáct nových odbavovacích přepážek také na Terminálu 2. Na stejném místě se v současné době buduje rovněž celý nový odbavovací ostrov s dalšími 24 přepážkami. Ty by mohly být cestujícím k dispozici v letní sezóně 2020.

S cílem posílit informační služby pro cestující rozšířilo Letiště Praha personálně počty svých informačních asistentů v terénu, tzv. Red týmu. Na letní sezónu má letiště k dispozici celkem 140 informačních asistentů v červených tričkách, což je o 15% více než vloni. Nově jsou tito asistenti k dispozici cestujícím také v odletových gatech u dálkových letů.

Za účelem zajistit v provozně náročném období komfort pro cestující otevřelo Letiště Praha na Terminálu 2 novou relax zónu. Vedle toho ve velmi brzké době posílí také počty automatů na občerstvení a zavede občerstvovací koutky v prostorách výdejen zapsaných zavazadel. Rekonstrukcí projde také sedm dětských koutků přímo u odletových gatů. Pro rodiny s dětmi v kočárku zavedlo Letiště Praha také novou službu speciálního průchodu bezpečnostní kontrolu na Terminálu 2.

Zlepšilo se také parkování

V oblasti parkovacích služeb se momentálně buduje jeden nový vjezd a výjezd z expresního parkoviště P1 před Terminálem 1, čímž se zvýší průjezdnost v tomto prostoru. Došlo také k úpravě povrchu na expresním parkovišti P2 u Terminálu 2 a instalaci nového dopravního značení ve stejných místech. V neposlední řadě byl zaveden nový systém pro online rezervaci parkování, jelikož poměr online objednávek parkování meziročně roste o přibližně 15%.

(mna)

Foto: Letiště Praha

spinner