P & O Ferrymasters zahájila přímé vlakové spojení z Lovosic do Rotterdamu

P & O Ferrymasters zahájila přímé vlakové spojení z Lovosic do Rotterdamu

V polovině listopadu zahájila společnost P & O Ferrymasters multimodální spojení spojující Českou republiku s Británií. Spojení zahrnuje vlakovou dopravu mezi Lovosicemi a přístavem Europoort Rotterdam, největším v Evropě. Náklad přijíždějící do Rotterdamu lze poté odeslat prostřednictvím služeb společnosti P & O Ferries či dalších mezinárodních operátorů do několika přístavů na východním pobřeží Británie.

Spojení s Rotterdamem podle společnosti umožní podnikům v širším okolí trati rozšířit distribuci svých produktů jak v západní Evropě, tak v Británii.

Lovosice, strategický dopravní uzel

Společnost P & O Ferrymasters v tiskové zprávě k otevření nové multimodální trasy zdůraznila, že Lovosice jsou umístěny na strategicky důležitém dopravním uzlu poblíž Prahy, který umožňuje přímý přístup také do Německa a Polska.

Iniciativa pro zavedení tohoto multimodálního spojení vyplynula podle P & O Ferrymasters z poptávky trhu. „Naši zákazníci čelí složitým výzvám při přepravě zboží z bodu A do bodu B na dlouhé vzdálenosti v podmínkách časově náročných a nákladově omezených dodavatelských řetězců. Prostřednictvím této nové služby poskytneme našim zákazníkům nadhodnotu tím, že zvýšíme efektivitu přepravy, pomůžeme jim eliminovat odpad při dopravě a snížíme emise CO2v jejich dodavatelských řetězcích,“ konstatoval Thorsten Runge, výkonný ředitel P&O Ferrymasters.

První dlouhé vlaky na trase do Nizozemska

Podle multimodálního operátora P & O Ferrymasters je služba první, která spojuje Českou republiku přímo s Británií, a první, která umožňuje spojení České republiky s Nizozemskem po železnici s využitím takzvaných dlouhých vlaků.

„Vlaky budou zastavovat také v Duisburgu, největším vnitrozemském přístavu na světě, a vykládat tam část nákladu. Duisburg bude sloužit jako brána pro spojení Lovosic s dalšími evropskými terminály,“ doplnil Thorsten Runge.

V každém směru budou každý týden odjíždět čtyři vlaky a vlak bude schopen přepravovat nebezpečné zboží i zboží podléhající celním předpisům.

Vlaková doprava v rámci nové služby byla úspěšně otestována už na začátku listopadu. První vlak z Lovosic dorazil do Rotterdamu za 24 hodin s nákladem třiceti osmi 45paletových kontejnerů a návěsů huckepack.

Součást strategie

Zavedení nové multimodální služby vedoucí přes Českou republiku zapadlo do nynější strategie společnosti P & O Ferrymasters. Ta během posledních měsíců investovala do několika podobných či navazujících projektů. Mezi ně patří přidání 200 mega návěsů do jejího vozového parku a otevření nových spojení, jako je zahájení železniční dopravy mezi městy Oradea (Rumunsko) a Lodž (Polsko).

Tomáš Lébr

Foto: P & O Ferrymasters

spinner