Střední Evropa

Kombiverkehr začal nabízet nové spoje na Slovensko

Německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr nabízí přes svou rakouskou centrálu ve Welsu od konce dubna nové spoje kombinované dopravy na Slovensko a do Maďarska. Podle svého vedení tak společnost reagovala na vyšší poptávku po přepravě mezi Německem a oběma zeměmi, která by se měla dále zvyšovat v souvislosti s očekávaným nárůstem obchodní výměny po rozšíření Evropské unie na východ.

Počet zásilek, které z terminálů Coevorden/Hannover a Neuss do Welsu přepravují ucelené vlaky „Mozart Express“ I a II, v poslední době rostl takovým tempem, že se vedení společnosti Kombiverkehr ve spolupráci s rakouskou Ökombi rozhodlo spoje prodloužit na Slovensko a do Maďarska. Ucelený vlak Mozart Express I jezdí z Coeverdenu dvakrát (z Hannoveru třikrát) týdně, Mozart Express II je v provozu každý pracovní den; do Welsu oba přijíždějí v nočních hodinách.

Z Welsu jsou kontejnery z vlaků ME I i ME II dále vedeny do rakouských terminálů Bludenz, Hall (Tyrolsko), Krems, Linec, Messendorf (Graz/Štýrský Hradec), Salcburk, St. Michael, St. Pölten, Villach-Jih a Wolfurt. Od dubna operátor obsluhuje i nákladová nádraží v Bratislavě a Košicích a přes noc jeho vlaky směřují do maďarských destinací Baja Dunapart, Budaörs, Budapešť (Jozsefváros a Kikötö), Debrecín, Dunai Finomito, Györ/Rába, Kazincbarcika, Miškolc-Gömöri, Pécs, Sajoszentpeter, Šoproň, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok, Szombathely a Tiszaújváros.

„Vstup zemí střední a východní Evropy do EU přinese nejen značné posílení výměny zboží, ale i zjednodušení provozu,“ uvedl k budoucnosti nových relací předseda představenstva společnosti Kombiverkehr Werner Maywald. Pro zajištění výraznějšího podílu kombinované dopravy na rostoucím dopravním trhu bude ovšem v kandidátských zemích nutné vybudovat řadu specializovaných terminálů a modernizovat železniční síť, dodal. A

spinner