Rekonstrukce trati na jihu Čech

SŽDC zahájila revitalizaci šumavské trati z Českých Budějovic do Volar

SŽDC zahájila revitalizaci šumavské trati z Českých Budějovic do Volar

ČESKÉ BUDĚJOVICE (12.9.) – Revitalizaci přes sto let staré trati z Českých Budějovic do Volar slavnostně zahájila Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby. Cestování po jednokolejné šumavské lokálce bude po dokončení prací rychlejší, bezpečnější a pohodlnější.

Trať číslo 194 České Budějovice – Český Krumlov – Černá v Pošumaví – Černý Kříž – Volary o délce 94 kilometrů čeká částečná rekonstrukce železničního svršku a spodku, modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a hlavně zvýšení traťové rychlosti. „Revitalizace této trati přichází v pravý čas, vždyť naposledy se do ní výrazně investovalo před 50 lety. Cestující se mohou těšit na podstatné zkrácení dojezdové doby. Zatímco dnes se tu jezdí rychlostí 50 až 70 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h, po revitalizaci rychlost stoupne na 75 km/h a v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 km/h. Celková časová úspora dosáhne 26 minut,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V rámci projektu se šest nádraží dočká nových ostrovních nástupišť, třináct zastávek pak dostane nástupiště jednostranná. Zrekonstruují se také čtyři ocelové mosty. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů bude vybavena světelnou signalizací, dalších třináct bude osazeno závorami. Vybrané výhybky ve stanicích budou doplněny o elektrický ohřev. Stanice v úseku mezi Volary a Boršovem nad Vltavou získají nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, které umožní dálkové řízení provozu z Kájova.

Zhotovitelem prací je společnost AŽD Praha. „Zakázka je pro nás významná, i když je svým charakterem velmi komplikovaná. Trať vede Národním parkem Šumava a Vojenským újezdem Boletice a je třeba respektovat tamní specifické podmínky pro stavební postupy. Na realizaci této zakázky budeme významně spolupracovat s místními firmami. Technicky se trať po dokončení stane nejmodernější regionální dráhou v České republice," uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Revitalizace trati České Budějovice – Volary bude stát téměř dvě miliardy korun, výstavbu spolufinancuje Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to ve výši až 1,2 miliardy korun. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

(tj)

spinner