Modernizace železničních koridorů

SŽDC dokončila modernizaci průjezdu části plzeňského železničního uzlu

SŽDC dokončila modernizaci průjezdu části plzeňského
železničního uzlu

PLZEŇ (5. 12.) – Slavnostního ukončení se dočkala další významná etapa modernizace české železnice. Stavba Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru přinesla zvýšení komfortu a bezpečnosti cestování, současně snížila hlukovou zátěž pro obyvatele města. Rozsah modernizace plně odpovídá strategickému významu železničního uzlu Plzeň, který je součástí Transevropské dopravní sítě (TEN-T).

„Z hlediska mezinárodní osobní i nákladní dopravy představuje úsek trati Praha – Plzeň – Cheb důležité spojení s Německem a ostatními státy západní Evropy. Neméně důležitou roli zastává i ve vnitrostátní dálkové osobní přepravě, kde představuje významné spojení mezi Středočeským, Plzeňským a Karlovarským krajem,“ říká generální ředitel SŽDC Pavel Surý. „Pro cestující jsou jistě největším přínosem rekonstruované podchody na hlavním nádraží a nová nástupiště ve stanici Plzeň – Jižní předměstí,“ dodává výkonný ředitel Skanska Jindřich Topol.

Hlavním cílem stavby byla především modernizace a částečná rekonstrukce trati Plzeň – Cheb jako součásti III. tranzitního železničního koridoru. Její realizací došlo k propojení železniční stanice Plzeň hlavní nádraží se začátkem již dokončené stavby Plzeň – Stříbro, včetně rekonstrukce železniční stanice Plzeň-Jižní předměstí. K nejnáročnějším stavebním činnostem patřila například rekonstrukce mostů přes řeku Radbuzu a Vejprnický potok a přes Prokopovu a Vejprnickou ulici. Součástí stavby byla i komplexní rekonstrukce podchodů železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, které byly prodlouženy do ulic Šumavská a Železniční.

Po technické stránce stavba představovala především rekonstrukci železničního spodku a svršku, úpravy sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, výstavbu trakčního vedení, protihlukových opatření a kompletní obnovu informačního systému pro cestující. Finanční prostředky pro tento projekt poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Rozhodující část spolufinancování zajistila Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek EU činí až 85 procent způsobilých nákladů stavby. Celkové náklady dosáhly částky 1,3 miliardy korun.

(tj)

spinner