Modernizace železničních koridorů

Skončila modernizace trati mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi

Skončila modernizace trati mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) společně se zhotoviteli slavnostně ukončila výstavbu další významné stavby v rámci modernizace evropské železniční sítě s názvem „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“. Projekt, jehož realizace trvala tři roky, je součástí IV. železničního tranzitního koridoru na trati České Velenice – České Budějovice – Plzeň. Délka rekonstruovaného úseku je 2,62 kilometru.

Z mezinárodního hlediska je stavba „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ součástí sítě nadnárodních železničních magistrál podle mezinárodních Dohod AGTC a AGC. Z hlediska vnitrostátního je úsek součástí IV. tranzitního železničního koridoru, který zahrnuje úsek tratí z Děčína st. hranice přes Prahu a České Budějovice do Horního Dvořiště státní hranice. Železniční stanice České Budějovice tvoří centrální bod železniční sítě Jihočeského kraje s vazbami jak do vnitrozemí k sousedním střediskům osídlení regionálního významu, tak do sousedního Rakouska.

„Výsledkem modernizace je zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti provozu. Ke zvýšení bezpečnosti provozu došlo zejména vybudováním nových a úpravou stávajících zabezpečovacích a sdělovacích zařízení a zrušením nebo úpravou úrovňových silničních přejezdů. Rekonstrukcí nástupišť a zajištěním přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace se zároveň zvýšila i samotná kvalita přepravy cestujících“, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.

Stavba „Modernizace trati České Budějovice – Nemanice I“ zahrnovala také rekonstrukci železniční stanice České Budějovice. Rekonstrukcí prošla také zastávka České Budějovice severní zastávka. Cestující se mohou těšit na nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup. Nechybí ani nové informační a navigační systémy. Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice – Nemanice (mimo) je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská.

Projekt zaplatil Státní fond dopravní infrastruktury. Spolufinancovat by ho měla Evropská unie, a to až do výše 70 procent. „Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice – Nemanice je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská," upozornil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Modernizovaný úsek je součástí IV. tranzitního železničního koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranice s Rakouskem v Horním Dvořišti. Podle náměstka ředitele SŽDC Mojmíra Nejezchleba je modernizace za polovinou. „Od Prahy po Votice je trať buď optimalizovaná, nebo modernizovaná. V běhu jsou stavby Tábor-Sudoměřice, Veselí-Horůsice a během 14 dnů SŽDC podepíše smlouvy na úseky Horusice-Ševětín a Veselí-Soběslav. Potom zbývá už jen úsek Votice-Sudoměřice a Nemanice-Ševětín," řekl.

spinner