​Škoda Auto zahájila výstavbu čtyřproudého mostu Laurina & Klementa přes dálnici D10

​Škoda Auto zahájila výstavbu čtyřproudého mostu Laurina & Klementa přes dálnici D10

25.5. – ŠKODA AUTO včera slavnostně zahájila stavbu čtyřproudého mostu Laurina & Klementa přes dálnici D10, a to za účasti ministra dopravy Martina Kupky, zástupců kraje a zúčastněných měst i dalších hostů. Nové přemostění vznikne mezi sjezdy č. 44 Mladá Boleslav a 46 Kosmonosy. Tato stavba je projektována jako směrově rozdělená, čtyřproudá, oboustranná komunikace. Do projektu dále náleží nová brána do areálu závodu Škoda Auto a rovněž navazující komunikace III. třídy. Budovaný příjezd k závodu také využije chystanou mimoúrovňovou křižovatku nad dálnicí D10 u sjezdu č. 46 Kosmonosy. Díky tomuto příkladu koordinované spolupráce veřejného a soukromého sektoru dojde k zásadnímu snížení dopravní zátěže v okolí.

Slavnostní zahájení výstavby mostu přes dálnici D10 proběhlo v areálu hlavního výrobního závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi v místě, kde se bude nové přemostění nacházet. Ceremoniálu se zúčastnil Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast Výroby a logistiky, předseda Odborů KOVO Jaroslav Povšík, ministr dopravy Martin Kupka, radní Středočeského kraje pro dopravu Karel Bendl, starosta Kosmonos Eduard Masarčík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl a další hosté.

„Škoda Auto se rozhodla vybudovat nový příjezd do závodu jako významný příspěvek pro zklidnění dopravy v Mladé Boleslavi a Kosmonosech. Kamionům se zkrátí cesta a ve spojení s chystanýmki veřejnými komunikacemi dojde k zásadnímu snížení zátěže v obou městech. Jsme rádi, že jsme mohli na tomto projektu spolupracovat s městy, krajem i ministerstvem dopravy v zájmu místních obyvatel,“ řekl Michael Oeljeklaus.

Do nového mostu Škoda Auto investuje 650 milionů korun, po svém dokončení plánovaném na červen 2023 bude sloužit především nákladní kamionové dopravě, která tudy bude přivážet komponenty nezbytné pro výrobu. Opačnou cestou budou závod opouštět nové vozy směřující do lokalit, jež nejsou vhodné pro jinak upřednostňovanou vlakovou dopravu. Přeprava nových vozů po železnici je jako ekologičtější způsob dopravy využívána zejména pro dálkové trasy a v současnosti se takto převáží přibližně 55 % vyrobených automobilů z Mladé Boleslavi a Kvasin. Přestože se podnik snaží uplatnit možnosti železnice v maximální míře, pro plynulé zajištění chodu závodu zůstává nákladní doprava nezbytnou součástí přepravní logistiky.

Celý projekt „Úpravy dopravní infrastruktury pro nákladní dopravu“, jehož nejviditelnější součástí je výstavba nového mostu přes dálnici D10, je jedním z dlouhodobě plánovaných projektů společnosti Škoda Auto a součást plánů udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti automobilky. Škoda Auto neustále přispívá ke zlepšení infrastruktury ve spolupráci s klíčovými partnery na regionální, krajské i celostátní úrovni. Například již v roce 2018 se podílela na rozšíření kruhového objezdu a zvýšení kapacity veřejné komunikace u závodu ve východočeských Kvasinách.

(lan)

Foto: Škoda Auto

spinner