Rekonstrukce trati na Vysočině

Rekonstrukcí projde další úsek trati z Brna do Havlíčkova Brodu

Rekonstrukcí projde další úsek trati z Brna do Havlíčkova Brodu

PRAHA (15.7.) – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce v letech 2016 a 2017 zrekonstruovat více než desetikilometrový úsek mezi Vlkovem u Tišnova a Řikonínem na hranicích Vysočiny a jižní Moravy. Stavba za 1,3 miliardy korun na jedné z hlavních českých tratí mimo jiné zvýší rychlost ze 100 až na 140 kilometrů v hodině. Informoval o tom mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Trať z Havlíčkova Brodu do Brna patří k hlavním dvoukolejným tratím v Česku, v provozu je teprve od 50. let minulého století. Nyní po ní projede v dotčeném místě 111 vlaků denně včetně dálkových nákladních vlaků. V roce 2020 se počítá s intenzitou přes 130 vlaků. Projekt je však zatím na začátku, proto i termín stavby je zatím přibližný. „Ještě je potřeba udělat ekonomické hodnocení a pak uzemní a stavební řízení. Důležité bude také zajistit spolufinancování z evropských fondů," řekl Illiaš.

Kromě zvýšení rychlosti, a tedy úspory času, se počítá s kompletní rekonstrukcí stanice Řikonín, kde vzniknou ostrovní bezbariérová nástupiště. Stejně tak bude bezbariérové nástupiště zastávky v Níhově, kde vzniknou také nové přístřešky pro cestující. Součástí rekonstrukce je i oprava mostů a sanace tunelů, trať dostane nové zabezpečovací zařízení.

SŽDC věnuje pozornost opravám na této trati už několik let. V některých místech se zvýšila traťová rychlost na 110 kilometrů za hodinu. Z dílčích staveb lze vyjmenovat například rekonstrukci výhybek v Křižanově, rekonstrukci trakčního vedení z Kuřimi do Tišnova, rekonstrukci osmikilometrového úseku z Tišnova do Řikonína, společně s Českými drahami SŽDC opravila nádraží ve Žďáru nad Sázavou. V nejbližší době se chystá také modernizace úseku z Brna do Kuřimi.

(čtk)

foto: Želpage.cz

spinner