​První etapu rekonstrukce Smíchovského nádraží zajistí Strabag Rail

​První etapu rekonstrukce Smíchovského nádraží zajistí Strabag Rail

3.5. - Správa železnic vybrala zhotovitele první části rekonstrukce stanice Praha-Smíchov. Bude jím firma Strabag Rail, která předložila nabídku ve výši 60,8 milionu korun bez DPH. Správa železnic to včera uvedla v tiskové zprávě. Předpokládaná cena při vypsání veřejné zakázky byla 66,2 milionu korun bez DPH.

Hlavní náplní první etapy rekonstrukce bude odstranění části kolejiště a demontáž ocelové lávky, která vede přes koleje do Radlické ulice. Práce začnou v záři letošního roku. Právě odstranění kolejí se dotkne cestujících, protože prodlouží jízdu vlaků směrem na Žvahov a Hostivici.

"V místě přerušené staniční koleje číslo šest se vybuduje provizorní nástupiště o délce 100 metrů. Stavbaři dále provedou demontáž trakčního vedení, přeloží kabely napájecího vedení z trafostanice a upraví veřejné osvětlení," uvedla Správa železnic.

Hlavní část rekonstrukce správa chystá do navazující etapy. Tendr na ni Správa železnic vypíše v příštích týdnech.

Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se totiž i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.

(čtk)

Vizualizace: A69 - architekti, s. r. o.

spinner