Při stavbě dálnice D55 využívá ŘSD novou technologii zakládání mostů

Při stavbě dálnice D55 využívá ŘSD novou technologii zakládání mostů

22.3. - Při stavbě dálnice D55 mezi Starým Městem na Uherskohradišťsku a Moravským Pískem na Hodonínsku využívá Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) novou technologii zakládání mostů. Poprvé na dálničním úseku v ČR razí takzvané prefabrikované piloty, které budou součástí mostů u Nedakonic a Polešovic na Uherskohradišťsku. Tradiční vrtané piloty v léto lokalitě nebylo možné použít kvůli problému s podložím, sdělila mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.

Ražené piloty jsou podle mluvčí osm až 12 metrů dlouhé a 40 centimetrů široké. "Dosud nebyly využity na dálniční stavbu, ale zejména pro železniční stavby. Prvním mostem v ČR, při jehož zakládání je využita nové metoda ražením prefabrikovaných pilot, se nachází o obce Nedakonice. Přes něj bude přeložena v budoucnu silnice třetí třídy. Stejnou technologii využijeme i na dalším mostu u obce Polešovice. Opět půjde o přeložku místní komunikace, které povede nad dálnicí," uvedla Lucie Trubelíková.

Dálnice D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem se staví od předloňska. Součástí 8,8 kilometru dlouhého úseku je vybudování devíti mostů, dvou mimoúrovňových křižovatek a protihlukové stěny v délce 456 metrů. Jeho zprovoznění předpokládá ŘSD v roce 2024. Příští rok by měl být uveden do provozu i 8,5 kilometru dlouhý úsek D55 mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku, který se staví od roku 2020. Loni zahájilo ŘSD stavbu čtyřkilometrového úseku D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku. Také s jeho zprovozněním počítá v roce 2024.

Po kompletní dostavbě dálnice D55 v budoucnu propojí střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude přes 100 kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.

(čtk)

Foto: ŘSD

spinner